رابط کاربری جدید جی‌میل، دائمی می‌شود

تغییر چهره جی‌میل از ماه‌ها پیش آغاز شده بود و قرار است از ماه میلادی جاری دائمی شود. به عبارت دیگر کاربران چه دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند باید به رابط کاربری جدید جی‌میل عادت کنند.

این موضوع را می‌توان از پستی که گوگل منتشر کرده است، فهمید. شرکت در این پست عنوان کرده است که گزینه مربوط به تغییر رابطه کاربری به رابطه کاربری قدیمی جی‌میل را حذف خواهد کرد. به واقع نه تنها به رابط کاربری، که کاربران باید به فونت‌های جدید به کار رفته در جی‌میل و همچنین قسمت‌های آبی فراوان آن عادت کنند.

گوگل چیدمان رابط کاربری جدید جی‌میل را ترکیبی می‌خواند؛ چرا که حالا کاربر با ورود به جی‌میل به گزینه‌هایی از قبیل گوگل چت، Spaces و گوگل میت نیز دسترسی خواهد داشت. تمام این گزینه‌های گفته شده در یک سایدبار در سمت چپ نمایش داده می‌شوند. با کلیک بر روی آیکون هر کدام از این بخش‌ها، اپلیکیشن انتخاب شده تمام صفحه نمایش را پر می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که دکمه‌های اضافی زیاد شما را سردرگم خواهند کرد، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات در قسمت منو، آیکون گوگل میت و گوگل چت را حذف کنید. به این ترتیب دسترسی شما محدود می‌شود و نمایش آیکون‌های باقیمانده شما را سردرگم نخواهد کرد.

رابط کاربری جدید جی‌میل

گوگل این چیدمان جدید را از ماه فوریه آغاز کرد و به هر نحو ممکن کاربران را به استفاده از آن سوق داد. در ماه جولای گوگل نمایش این چیدمان را برای کاربران تا حدودی اختیاری کرد. اما حالا شرکت عزم خود را در این خصوص جزم کرده است و تغییرات را دائمی می‌کند. پیش از جی‌میل، شاهد تغییراتی از این دست در Docs و Sheets و حتی Calendar هم بوده‌ایم.

به مانند هر تغییری، این تغییر نیز در ابتدا با مقاومت تعدادی از کاربران مواجه خواهد شد، اما مطمئناً به مرور زمان رابط کاربری جدید جی‌میل به لطف طراحی مدرن و شخصی‌سازی‌های خاصش می‌تواند جای خود را در دل کاربران باز کند.

نوشته رابط کاربری جدید جی‌میل، دائمی می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.