راه حل مشکل Obtaining IP Address در اندروید هنگام اتصال به وای فای

خطای Obtaining IP Address

معمولا وقتی در حال وصل کردن گوشی تان به شبکه وای فای هستید، پیام Obtaining IP Address را روی گوشی تان مشاهده می کنید. این پیام بدین معنی است که روتر در حال کار کردن روی آی پی است تا آن را با گوشی شما ست کند. گاهی این افتقا به درستی رخ نمی دهد و ارور Obtaining IP Address نمایش داده می شود.

اگر این اتفاق به درستی رخ ندهد، به طور مداوم این تلاش صورت می گیرد و شاید ساعت ها گوشی تان درگیر این اتصال باشد. این خطا مادامی که روتر نتواند آدرس IP را به دستگاه Android شما اختصاص دهد وجود خواهد داشت.

 

علل احتمالی دریافت خطای Obtaining IP Address در اندروید

همیشه خوب است که عملیات عیب یابی خطای اتصال به مودم را در گوشی تان با چند راه کار ساده بررسی کنید. برای مثال، ممکن است پسورد را به اشتباه وارد کرده باشید. ممکن است پسورد شما دارای یک حرف بزرگ باشد و شما آن را کوچک نوشته باشید.

در چنین موقعی، که سایر گوشی ها به خوبی به وای فای شما متصل هستند، ایراد را از ورودی های تان بدانید و پسورد خود را دوباره با دقت زیاد تری وارد کنید

دلیل دیگر این است که ممکن است شبکه وای فای دچار مشکلی شده باشد. مثلا گاهی سیگنال خیلی ضعیف است. شاید با خودتان بگویید با همین سیگنال ضعیف سایر دستگاه ها به خوبی به مودم وصل شده اند، اما چرا گوشی من نه! در چنین شرایطی تفاوت گوشی ها را در نظر داشته باشید. برخی گوشی ها قدرت دریافت سیگنال های ضعیف را دارند و برخی نه. پس در این باره نیز به میزان سیگنال ها دقت کنید.

 

سرویس گوگل پلی را ریستارت کنید

سرویس گوگل پلی روی بخش های مختلفی از گوشی تان نظارت دارد. گاهی اختلالات یا برهم کنش های دیتا ها می تواند سیستم شما را دچار مشکل کند.

برای چنین حالتی شما هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت جز این که، کش  اپلیکیشن سرویس گوگل پلی را پاک کنید.

برای پاک کردن کش گوگل پلی، به مسیر Settings -> Apps & notifications بروید. در میان این لیست، Google Play services را پیدا کنید.

در ادامه به مسیر Storage -> Clear Cache بروید تا کش این سرویس را پاک کنید.

 سرویس گوگل پلی را ریستارت کنید

با این کار ، حافظه نهان پاک خواهد شد و خطاهای حافظه پنهانی که می توانند عملکرد Wi-Fi را دستکاری کنند ، از بین می برد.

دقت کنید که برای هر سیستم عامل متفاوت، از اندروید، ممکن است آن چه مسیر دسترسی به سرویس گوگ پلی باشد متفاوت باشد.

 

راه حل مشکل خطای تنظیم آی پی شبکه وای فای در اندروید

بدست آوردن آی پی شبکه و تنظیم آن در اندروید، به طور کلی، Obtain IP Address نامیده می شود.

این بار به بخش تنظیمات گوشی می رویم و بررسی می کنیم که آیا Wi-Fi فعال است یا نه.

راه حل مشکل خطای تنظیم آی پی شبکه وای فای در اندروید 

اینبار، روی شبکه وای فای خود فشار ممتد وارد کنید تا وارد بخش تنظیماتی وای فای شوید.

در ادامه در صفحه تنظیمات وای فای گزینه Show Advanced options را می بینید. تیک این گزینه را بگذارید تا تنظیمات اضافی نمایش داده شوند.

بعد از این روی منوی IP settings کلیک کنید.

در ادامه Static  را انتخاب کنید و آدرس آی پی زیر را وارد کنید.

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫@@@.

به جای @ ها می توانید عددی از ۱ تا ۲۲۵ بگذارید.

راه حل مشکل خطای تنظیم آی پی شبکه وای فای در اندروید 

فراموش نکنید که تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید. بعد از این کار احتمال زیاد مشکل شما حل شود. اگر کار نمی کند ، دوباره به DHCP برگردید و ببینید که آیا مشکل برطرف شده است یا نه. اگر نمی خواهید این تغییرات را از طریق تنظیمات دستگاه خود انجام دهید ، می توانید برنامه هایی مانند WiFi Static ( دانلود از اینجا ) و WiFi Fixer ( دانلود از اینجا ) را امتحان کنید.

 

Forget Network را برای حل اتصال آی پی

Forgetting network یا فراموش کردن شبکه، یکی از ساده ترین راه هایی است که معمولا خیلی زود کار می کند. برای این کار به Settings -> Wi-Fi بروید و روی علامت وای فای مربوط به مودم خود فشار ممتد وارد کنید. در نتیجه از میان گزینه های پیشنهادی اندروید Forget network را انتخاب کنید.

Forget Network را برای حل اتصال آی پی

بعد از این کار دوباره از وای فای اسکنر استفاده کنید تا وای فای شما را اسکن کند و شبکه تان را پیدا کند. این کار درست مثل این است که برای اولین بار است که دارید به شبکه متصل می شوید. پسورد خود را وارد می کنید و منتظر می شوید روتر آدرس را به گوشی متصل کند.

 

روتر را ریست کنید

یکی از مشکلاتی که معمولا برخی از روتر ها دارند این است که باید هر چند مدت یک بار آن ها را ریست کنید تا درست کار کنند. گاهی این ریست کردن در حد یک خاموش روشن کردن و گاهی عمیق تر و به معنای واقعی کلمه ریست سازی است. این کار را هم انجام دهید و وضعیت اتصال خود را چک کنید

 

نام دستگاه خود را تغییر دهید

اگر هیچ راه حلی جواب نمی دهد شاید ناچار باشید که به سراغ نام دیوایس خود بروید. برای این حالت کافی است که به بخش تنظیمات گوشی بروید و بعد About را پیدا کنید. آن جا می توانید نام دیوایس خود را ببینید و با ضربه زدن روی آن، امکان تغییر آن برای تان فراهم می شود. نام را تغییر دهید و ذخیره کنید و گوشی را یک بار ریستارت کنید و بعد دوباره عملیات اتصال را چک کنید.

نام دستگاه خود را تغییر دهید

امیدواریم که با این روش ها مشکل بدست آوردن آی پی توسط گوشی حل شود.

منبع

نوشته راه حل مشکل Obtaining IP Address در اندروید هنگام اتصال به وای فای اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.