رقابت سامسونگ و Tencent بر سر کسب عنوان پرارزش‌ترین شرکت آسیا

رقابت سامسونگ و Tencent بر سر کسب عنوان پرارزش‌ترین شرکت آسیا

Tencent و سامسونگ به دلیل درآمد بالا و بالا رفتن سهام، در حال رقابت برای کسب عنوان پر ارز‌ش‌ترین شرکت آسیا هستند. این افزایش سهم، عملکرد آنها را در بین شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، بهترین می‌گرداند. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های چابک آسیایی در حال رشد بوده در حالیکه شرکت‌های سنتی مانند اپل و علی‌بابا در حال دست و پا زدن هستند.

اندرو ژیلان، مدیر Henderson Global Investors می‌گوید:

این کمپانی‌ها حتی با وجود رشد کم جهانی، می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. تغییرات بنیادین بازار اینترنت چین در جهت مثبت همه را تعجب‌زده کرده است.

گرچه برخی از تحلیلگران نسبت به چشم‌انداز این دو شرکت خوش‌بین هستند، اما برخی معتقدند که این دو شرکت نسبت به کاهش درآمد در هر لحظه آسیب‌پذیر هستند. Tencent و سامسونگ تغییرات بیشتری نسبت به دیگر شرکت‌های آسیایی داشته‌اند. چهارشنبه، سامسونگ گزارش داده بود که پیش فروش نوت ۷ از انتظارها فراتر بوده و رشد این شرکت را افزایش می‌دهد. البته تحلیلگران معتقدند که سود سامسونگ در نیمه دوم سال ممکن است به دلیل تغییرات فصل و رقابت شدیدتر کاهش پیدا کند. Tencent نیز ممکن است از کاهش درآمد بازی‌های کامپیوتری، سرمایه‌گذاری تهاجمی، محصولات جدید و رقابت شدید آسیب ببیند.

ارزش سامسونگ و Tencent ار روز سه‌شنبه تا بحال ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش Tencent به ۲۴۹ و سامسونگ به ۲۳۹ میلیارد دلار رسیده است. Tencent اکنون دوازدهمین شرکت دنیا و سامسونگ هفدهیمن شرکت دنیا از نظر ارزش هستند. سهام سامسونگ به مراتب از سهام اپل عملکرد بهتری داشته و امسال ۵۰ درصد رشد نشان داده است. سهام اپل تنها ۳ درصد افزایش یافته است. البته ارزش سامسونگ تقریبا به نصف ارزش اپل می‌رسد.

کاهش فروش بخش موبایل سامسونگ، سهام این شرکت را کاهش داده بود. اما این شرکت توانست با ارایه مدل‌های کاربر پسند و با کیفیت، بخش موبایل خود را بازیابی کند. Tencent نیز که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان وی‌چت و Weixin را تحت اختیار دارد، شاهد افزایش ۳۴ درصدی کاربران خود بود. کاهش شدید رشد اقتصادی چین و برخی خرید‌های سوال‌برانگیز، رشد علی بابا را تحت تاثیر قرار داده‌اند. اما Tencent توانست با تاکید بر موبایل بر این تهدیدها غلبه کند. این شرکت توانست با تاکید بر موسیقی،‌ ویدئو و تبلیغات از رقبای خود همچون بایدو پیشی بگیرد. تبلیغات، محتوای پریمیوم و سرویس ابری پیشرفت این شرکت را تسریع می‌کنند.

نوشته رقابت سامسونگ و Tencent بر سر کسب عنوان پرارزش‌ترین شرکت آسیا اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.