روش افزودن Move to و Copy to به منوی راست کلیک ویندوز

کپی یا انتقال در منوی راست کلیک

ویندوز ۱۰ عملکردی پنهان دارد که به شما امکان می دهد روی یک فایل کلیک راست کرده و آن را به مکان خاصی که انتخاب می کنید منتقل یا کپی کنید. این هک رجیستری کوچک باعث می شود پرونده های خود را با سهولت کپی کنید و انتقال دهید.

چون صحبت از رجیستری ویندوز شد لازم است که در مورد نکته ای هشدار دهیم. ویرایشگر رجیستری ابزاری قدرتمند است و در صورت استفاده نادرست ، می تواند سیستم شما را ناپایدار یا حتی غیرقابل استفاده کند. این یک هک بسیار ساده است ، هر چند. تا زمانی که به دستورالعمل ها پایبند باشید ، نباید مشکلی داشته باشید.

اگر پیش از این از رجیستری خود بکاپ گیری کرده اید برای ریستور کردن بکاپ رجیستری چند گام ساده باید بردارید که پیش از این در گویا آی تی آموزش داده ایم.

اگر به دنبال امنیت بیشتر هستید می توانید یک ریستور پوینت نیز ایجاد کنید که اگر اشتباهی رخ داد با ریستور کردن آن، بتوانید به موقعیت کنونی و سالم سیستم تان برگردید.

 

آموزش افزودن  Move to به Context Menu

برای افزودن Move to به منوی راست کلیک در ویندوز ۱۰، یا همان context menu، لازم است که ابتدا ویرایشگر رجیستری  Registry Editor را باز کنید. برای این مورد، روی دکمه های ویندوز و R با هم ضربه بزنید و در باکسی که باز می شود regedit را بنویسید. آن چه در خروجی می بینید را کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری پیش روی خود باز کنید.

در آدرس بارتان، مسیر زیر را کپی کنید یا این که یکی یکی دایرکتوری را پیمایش کنید تا به این منطقه برسید:

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

وقتی در موقعیت یاد شده قرار گرفتید روی عبارت ContextMenuHandlers راست کلیک کنید و یک کلید اضافه کنید. ( New > Key را استفاده کنید )

آموزش افزودن  Move to به Context Menu

نام کلیدی که می سازید را Move to بگذارید و در نهایت اینتر را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

بعد از این روی Default یک دابل کلیک کنید و محتویات Value Data را به صورت زیر تغییر دهید:

{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}

حالا اینتر را بزنید و با خیال راحت پنجره رجیستری تان را ببندید.

آموزش افزودن  Move to به Context Menu

شاید یک بار لازم باشد که سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات اعمال شود و بتوانید با یک بار راست کلیک کردن روی یک فایل یا فولدر گزینه Move to را در آن مشاهده کنید.

 

شیوه افزودن Copy to به Context Menu

دقیقا شبیه به مرحله قبل برای افزودن Copy to به منوی راست کلیک نیز، نیاز دارید تا ویرایشگر رجیستری را باز کنید. باز هم ویندوز و R را با هم بگیرید و regedit را تایپ کنید و روی خروجی اینتر کنید.

وقتی پنجره رجیستری را مشاهده کردید، به مسیر زیر تغییر مسیر دهید یا این که شاخه ها را یکی یکی طی کنید تا به صفحه آخر برسید:

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

در این محل، روی ContextMenuHandlers راست کلیک کنید و از پاپ آپ منویی که باز می شود New > Key را انتخاب کنید.

حالا باید اسم این کلید جدید را Copy to بگذارید.

بعد از این روی Default دوبار کلیک کنید تا بخش پاپ آپ تنظیماتی اش باز شود و بتوانید فیلد Value data را ببینید و در آن عبارت زیر را بنویسید:

{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}

بعد از نوشتن این عبارت، یا اینتر کنید یا روی OK کلیک کنید.

بعد از این دوباره سیستم را ریستارت کنید تا تنظیمات اعمال شده و بتوانید Copy to را روی سیستم خود در منوی راست کلیک مشاهده کنید.

 

توجه: دقت کنید که اگر به طور متوالی به دستورالعمل های یاد شده، کلید ها را ساختید، تنها یک بار ریستارت کردن کافی است و تنظمات را هر دو با هم اعمال می کند.

 

دانلود فایل رجیستری برای  افزودن CopyTo و MoveTo به راست کلیک ویندوز

اگر نگران این هستید که خودتان رجیستری را دست کاری کنید، می توانید با خیال راحت از فایل رجیستری که ما درست کرده ایم استفاده کنید. این فایل را دانلود کنید و آن را باز کنید. در این فایل فشرده دو فایل مختلف وجود دارد:

  1. AddMoveTo.reg
  2. AddCopyTo.reg

روی هر کدام که می خواهید کلیک کنید. گزینه اول، آپشن MoveTo و گزینه دوم آپشن CopyTo را به منوی راست کلیک اضافه می کند. وقتی که روی این دو گزینه کلیک می کنید یک پرسش از شما می شود مبنی بر این که قصد دارید این رجیستری را بکار ببرید و روی سیستم اعمال کنید که شما باید Yes را انتخاب کنید.

دانلود فایل رجیستری برای  افزودن CopyTo و MoveTo به راست کلیک ویندوز

این فایل ها خودشان به طور اتوماتیک کاری که ما در دو بخش قبل را آموزش دادیم برای تان انجام می دهند ( وارد رجیستری می شوند، کلید می سازند، و مقدار را تغییر می دهند و ذخیره می کنند ). اگر دوست دارید بدانید که این فایل های REG یا هر نوع فایل REG  دیگر دقیقا چکار می کند، آن ها را در یک ویرایشگر مثل نوت پد باز کنید و دستورات آن ها را بخوانید.

روش استفاده از “Move to” یا “Copy to” در Context Menu

بعد از این که یکی از چند روش بالا را انجام دادید، و یک بار سیستم خود را ریستارت کردید، باید “Move to” و / یا “Copy to” را در منوی راست کلیک خود مشاهده کنید.

روش استفاده از “Move to” یا “Copy to” در Context Menu

بعد از این می توانید روی هر پوشه یا فایلی راست کلیک کنید و یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید اما مساله پیش رو انتخاب محل انتقال یا کپی کردن دیتا هاست. برای این کار خود ویندوز به محض کلیک کردن روی یکی از دو گزینه های بالا، یک پاپ آپ نشان می دهد که باید مسیر را در آن مشخص کنید:

روش استفاده از “Move to” یا “Copy to” در Context Menu

بعد از این که انتخاب خود را انجام دادید، روی گزینه کپی در پایین کلیک کنید و بعد انتقال صورت می گیرد. حتی اگر نیاز دارید یک نیو فولدر جدید بسازید در همین پنجره در مسیری که قرار گرفته اید می توانید یک پوشه بسازید و آن را نام گذاری کنید و انتقال را صورت دهید.

منبع

نوشته روش افزودن Move to و Copy to به منوی راست کلیک ویندوز اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.