روش ضبط کردن فیلم از صفحه نمایش در اندروید ۱۰

ضبط کردن صفحه نمایش اندروید 10

از وقتی که تکنولوژی پیشرفت کرده، و به ضبط کردن صفحه نمایش در گوشی رسیده است، توسعه دهندگان مختلفی اقدام به تولید برنامه هایی کرده اند که می تواند این فرصت را برای شما فراهم کند. البته استفاده از نرم افزارها از منابع ناشناس می تواند خیلی خطرناک باشد. چرا که این نرم افزارها از تمام محتویات نمایشگر گوشی شما فیلم می گیرد، و این می تواند در شرایط خاص برای شما خطرساز باشد.

خوشبختانه به کمک قابلیت های Android Q که همان اندروید ۱۰ است، شما می توانید با کمک ضبط کننده صفحه نمایش در اندروید ۱۰، هر وقت که بخواهید صفحه نمایشگر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این قابلیت بدین صورت است که می توانید هر زمان که خواستید، از نمایشگر فیلم بگیرید، آن را متوقف کنید، ذخیره کنید و حتی به اشتراک بگذارید.

برای قابلیت ضبط کننده صفحه نمایش اندروید ۱۰ هیچ تنظیمات خاص و امکانات اضافه ای وجود ندارد، بلکه استفاده از این ابزار بعد از آموختن راه اندازی آن بسیار راحت است.

این ویژگی از دید کاربران معمولی خارج است اما به کمک یک سری قابلیت ها در اندروید می توانید آن را فعال کنید. برای این که دچار اشتباه نشوید، گام های زیر را یکی یکی دنبال کنید.

 

فعال کردن قابلیت ضبط کننده صفحه نمایش در اندروید ۱۰

برای شروع کار باید از Developer options شروع کنیم.

Developer options بخشی است که باید آن را ابتدا با ترفند خاصی فعال کرد و بعد از امکانات آن برای شخصی سازی بیشتر موبایل استفاده کرد.

فعال کردن Developer options

  1. ابتدا گوشی را راه اندازی کنید و به اپلیکیشن Settings بروید
  2. در این اپلیکیشن به پایین اسکرول کنید تا نهایتا به About phone برسید
  3. روی این گزینه کلیک کنید و در صفحه باز شده، به پایین اسکرول کنید تا به Build number برسید
  4. بر روی Build number هفت ۷ بار، تپ کنید تا Developer options فعال شود.
  5. با انجام این کار، باید ابتدا پین و پسورد گوشی خود را بزنید.
  6. بعد از این کار، پیام You are now a developer! را مشاهده می کنید
  7. بعد از این به بخش System در تنظیمات بروید
  8. سپس گزینه Advanced را انتخاب کنید
  9. در این بخش می توانید گزینه Developer options را مشاهده کنید

فعال کردن Screen Recorder

وقتی که Developer options را فعال کردید و وارد آن شدید، در داخل آن گزینه ای وجود دارد به نام Feature flags. این گزینه را در بخش Debugging پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

با ورود به این بخش فلگ های مختلفی را مشاهده می کنید. در لابلای آن ها به دنبال settings_screenrecord_long_press باشید، و آن را با کشیدن تاگل مقابل آن فعال کنید.

فعال کردن ضبط کننده صفحه در اندروید 10

شیوه ضبط کردن صفحه نمایش در اندروید ۱۰

برای ضبط کردن صفحه نمایش در اندروید ۱۰، ابتدا باید تنظیمات یاد شده را انجام دهید. بعد از این، وقتی که صفحه ای که قصد ضبط آن را دارید به طور کامل آماده کردید، دکمه پاور را بزنید تا زیر منو های آن نمایش داده شود. در ادامه روی دکمه screenshot  فشار طولانی وارد کنید تا عبارت Start Recording را روی نمایشگر مشاهده کنید. برای این که نمایشگر را ضبط کنید در این پاپ آپ روی Start now کلیک کنید تا عملیات ضبط شروع شود. با این حال عبارت screen Recording در بالا و سمت چپ نمایشگر نمایش داده می شود. بعد از این در بالای نمایشگر علامت ضبط فیلم نیز نشان داده می شود.

ضبط کردن صفحه نمایش اندروید 10

در تصویر بالا می توانید عملیات فعال سازی عملیات ضبط کردن صفحه نمایش اندروید ۱۰ را به طور تصویری یاد بگیرید.

وقتی که عملیات ضبط کردن صفحه نمایش اندروید ۱۰ شروع شد شما می توانید در بخش نوتیفی ها، یک سری تنظیمات اضافی مربوط به ضبط کردن فیلم را مشاهده کنید. این تنظیمات شامل توقف موقت، توقف ضبط و کنسل کردن و ذخیره کردن را مشاهده کنید.

برای ذخیره کردن فیلمی که گرفته اید همان دکمه stop کافی است!

ضبط کردن صفحه نمایش اندروید 10

در نهایت وقتی که توقف را زدید، فیلم مورد نظر ذخیره می شود. برای پیدا کردن فیلم های ذخیره شده، به دنبال پوشه ای به نام Captures باشید. این پوشه در داخل فایل منیجر به راحتی قابل جستجو و یافتن است. بعد از این که فیلم ذخیره شد، آپشن هایی مثل حذف و اشتراک گذاری نیز فعال خواهد شد که مدیریت آن برعهده خودتان است.

نکته دیگر که باید بدان توجه داشته باشید کیفیت ضبط فیلم است. متاسفانه امکانی برای تنظیم کیفیت ضبط فیلم وجود ندارد. کیفیت فیلم ضبط شده در اندروید ۱۰، به نوع دیوایس ها ارتباط پیدا می کند.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته روش ضبط کردن فیلم از صفحه نمایش در اندروید ۱۰ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.