زیرساخت ابری ایرانسل، راهکاری منحصربه‌فرد برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها

امروزه یکی از بزرگ‌ترین نیازهای سازمان‌ها در سراسر جهان، ذخیره‌سازی داده‌ها در فضایی امن و با سرعت پردازش بالا است. تکنولوژی ابری از دستاوردهای جدید دنیای فناوری است که برای پاسخ گفتن به این نیاز، پا به دنیای کسب‌وکارها گذاشته است.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با توجه به این دغدغه، سرویس زیرساخت ابری خود را برای کاربران ایرانی طراحی و پیاده‌سازی کرده است. این راهکار از مجهزترین و به‌روزترین نمونه‌های خدمات ابری به شمار می‌آید.

زیرساخت ابری ایرانسل، علاوه‌بر موارد بالا، قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای دارد که در ادامه به برخی از ‌آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قابلیت‌ها و امکانات زیرساخت ابری ایرانسل

  • امنیت (Security)

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های زیرساخت ابری ایرانسل سطح امنیت بالای آن است، زیرا این فاکتور به‌صورت دوره‌ای و منظم، با تست‌های مختلف سنجیده و در لایه‌های مختلف به‌روز  می‌شود. همچنین، امکانات پیشرفته این راهکار از جمله قابلیت‌ پشتیبان‌گیری خودکار، فایروال و امکان اتصال به شبکه امن همراه ایرانسل یا APN نیز نقش به‌سزایی در بالا رفتن امنیت آن دارد.

پشتیبان‌گیری خودکار (Back-Up)

شما می‌توانید در بخش تنظیمات ماشین مجازی خود مشخص کنید که در بازه‌های زمانی خاص، از داده‌های شما، به صورت خودکار، نسخه پشتیبان تهیه شود. این بازه می‌تواند سالیانه، ماهیانه، هفتگی یا حتی روزانه باشد.

 

فایروال (Firewall)

به کمک فایروال می‌توانید پروفایل‌های امنیتی متعددی در فضای ابری خود بسازید، برای هر یک قوانین امنیتی خاصی در نظر بگیرید، دسترسی افراد را به آن‌ها مشخص و به آسانی ترافیک ورودی و خروجی کاربران را مدیریت کنید.

 

اتصال به شبکه امن همراه ایرانسل (APN connectivity)

شما می‌توانید انتخاب کنید که سرویس ابری را بر بستر شبکه امن همراه ایرانسل (APN) استفاده کنید. با این انتخاب، در هر شرایطی، حتی در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت، می‌توانید به فضای ابری خود دسترسی داشته باشید.

  • مقیاس‌پذیری (Scalability)

برای استفاده از خدمات ابری نیازی ندارید که کل یک فضای ابری را خریداری کنید. بلکه بر اساس نیاز کسب‌وکارتان فقط میزان خاصی از منابع پردازشی را به سرور (ماشین مجازی) اختصاص می‎‌دهید. شما می‌توانید در ادامه کار در صورت نیاز این میزان را کمتر یا بیشتر کنید.

 

  • پرداخت هزینه به‌ ازای میزان استفاده از خدمات (Pay as you go)

در این مدل قیمت‌گذاری، هزینه بر اساس میزان منبع مصرف‌شده (CPU، RAM ،Disk) محاسبه می‌شود. به این صورت که کاربران در ابتدا کیف پول مجازی خود را شارژ می‌کنند و سپس هزینه براساس میزان مصرف منابع از کیف پول کم می‌شود.

 

  • داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

یکی از قابلیت‌های سرویس ابری ایرانسل که استفاده از آن را به کاری آسان و سریع تبدیل کرده است، داشبورد تخصصی زیرساخت ابری ایرانسل است. این داشبورد پلتفرمی کاملاً خودکار است که کاربران در آن می‌توانند همه امکانات مربوط را  در کوتاه‌ترین زمان، دریافت و مدیریت کنند.

مزایای زیرساخت ابری ایرانسل

زیرساخت ابری ایرانسل با فراهم کردن این امکانات مزایای بسیاری را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید و نگهداری دیتاسنتر
  • عدم نیاز به نیروی انسانی متخصص برای نگهداری دیتاسنترها
  • امنیت بالا
  • دسترسی آسان به داده‌ها
  • افزایش سرعت توسعه زیرساخت اطلاعاتی

 

زیرساخت ابری ایرانسل می‌تواند نقشی حیاتی در حفظ و پردازش داده‌های سازمان‌ها ایفا کند. قابلیت‌ها و مزایای خاص این سرویس، آن را به راهکاری منحصر‌به‌فرد، به‌صرفه و کاربردی تبدیل کرده است.

اگر به آشنایی بیشتر با این سرویس علاقه‌مندید، به وب سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید.

نوشته زیرساخت ابری ایرانسل، راهکاری منحصربه‌فرد برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.