سامسونگ به چهارمین تولیدکننده تراشه‌های موبایلی در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ تبدیل شد

در مقطعی از زمان، سامسونگ اصلی‌ترین رقیب کوالکام در بازار جهانی تراشه‌های موبایلی به‌شمار می‌رفت؛ اما اکنون کمپانی کره‌ای در میدان رقابت از رقیب آمریکایی خود به شدت عقب افتاده است. در 3 ماهه نخست سال 2022، سامسونگ از نظر سهم درآمدی به چهارمین برند تولیدکننده تراشه‌های اسمارت‌فونی در جهان تبدیل شد. این در حالیست که کمپانی‌های کوالکام، اپل و مدیاتک با فاصله‌ای زیاد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، سهم درآمدی سامسونگ از بازار جهانی تراشه‌های اسمارت‌فونی طی 3 ماهه نخست سال 2022 تنها برابر با 7 درصد بوده است. کوالکام با سهم درآمدی 44 درصدی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. سهم درآمدی اپل طی این دوره 3 ماهه برابر با 26 درصد بود؛ در حالی‌که مدیاتک سهم درآمدی حدودا 19 درصدی را کسب کرد.

برند روبه رشد چینی موسوم به Unisoc سهم درآمدی 3 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. هواوی که پس از اعمال ممنوعیت‌های تجاری توسط دولت ایالات‌متحده از بازار بین‌المللی اسمارت‌فون به نوعی کناره‌گیری کرده است؛ تنها سهم درآمدی 1 درصدی را به نام خود ثبت کرده است.

این گزارش ادعا می‌کند که میزان فروش تراشه‌های سامسونگ در مقایسه با 3 ماهه چهارم سال 2021 افزایش یافته است؛ دستاوردی که مدیون عرضه تراشه اگزینوس 1280 مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های گلکسی A33 5G، گلکسی A53 5G و گلکسی M33 5G است. با این‌حال از آنجا که امسال سامسونگ در پرچم‌داران سری گلکسی S22 خود از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون به میزان بیش‌تری استفاده کرد؛ لذا این موضوع موجب شد تا غول کره‌ای بخشی از سهم درآمدی خود را به کوالکام واگذار نماید.

بر اساس برخی شایعات، سامسونگ با تولید تراشه‌های سفارشی برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود قصد دارد تا بار دیگر نام خود را به‌عنوان یکی از بازیگران برتر بازار تراشه‌های موبایلی مطرح نماید. بر اساس گزارشات، کمپانی کره‌ای تیمی متشکل از حدودا 1000 مهندس را مامور توسعه چنین تراشه‌ای نموده است. اولین محصول از این خانواده احتمالا طی سال 2025 و در هندست‌های سری گلکسی S25 به‌کار گرفته خواهد شد.

نوشته سامسونگ به چهارمین تولیدکننده تراشه‌های موبایلی در 3 ماهه اول سال 2022 تبدیل شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.