سامسونگ سرگرم تست یک تراشه تنسور جدید است

شرکت گوگل پیش‌تر از تراشه‌های توسعه‌یافته توسط خود رونمایی کرده است. تراشه‌های تنسور به منظور تامین توان پردازشی اسمارت‌فون‌های سری پیکسل گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسمارت‌فون‌های نسل بعدی سری پیکسل نیز همچنان از دومین نسل تراشه بومی گوگل بهره خواهند برد.

با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ در زمینه طراحی تراشه بومی تنسور به غول جستجوگر کمک کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ سرگرم تست یکی از تراشه‌های گوگل است. بنابراین منطقی است که تصور کنیم سامسونگ به‌دنبال استفاده از این پردازنده در تعدادی از اسمارت‌فون‌های خود است.

در واقع نخستین نسل تراشه تنسور مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو نسخه بهبودیافته تراشه اگزینوس 2100 محسوب می‌شود. بنابراین تراشه در حال تست احتمالا ورژن ارتقایافته یکی دیگر از تراشه‌های اگزینوس به‌شمار خواهد رفت. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا تراشه جدید روی هندست‌های سامسونگ به‌کارگیری خواهد شد؟

تراشه اسرارآمیز تنسور

بر اساس اعلام انجمن Galaxy Club، سامسونگ سرگرم تست 2 تراشه جدید است. یکی از این تراشه‌ها احتمالا جانشین اگزینوس 1280 به‌شمار رفته و اگزینوس 1380 نامگذاری خواهد شد. تراشه دیگر دارای شماره مدل S5P9865 بوده و احتمالا نسل جدید تراشه تنسور گوگل به‌شمار خواهد رفت. دلیل طرح چنین فرضیه‌ای این است که نخستین نسل پردازنده تنسور از شماره مدل S5P9845 استفاده می‌کند. با این‌منبع منتشرکننده خبر مطمئن نیست که این تراشه همان تنسور 2 است یا خیر؛ چرا که تراشه S5P9865 با اسم رمز Zum روی یک برد توسعه با اسم رمز Ripcurrent تست شده است.

پیش از این اعلام شد که تراشه تنسور 2 روی یک برد توسعه با اسم رمز Cloudripper تست شده است. بنابراین تراشه تنسور 2 به احتمال فراوان در اسمارت‌فون‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو به‌کارگیری خواهد شد؛ در حالی‌که تراشه اسرارآمیز تنسور احتمالا برای سری پیکسل 8 یا یکی از هندست‌های ناشناخته سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین سامسونگ سرگرم تست یک تراشه با شماره مدل S5E8835 است. این تراشه جانشین مدل اگزینوس 1280 محسوب می‌شود. تراشه اگزینوس 1280 پیش‌تر در تعدادی از اسمارت‌فون‌های میان‌رده گلکسی به‌کارگیری شده است. بنابراین انتظار می‌رود که تراشه اگزینوس 1380 نیز به منظور تامین توان پردازشی تعدادی از هندست‌های میان‌رده در سال 2023 مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته سامسونگ سرگرم تست یک تراشه تنسور جدید است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.