سامسونگ عرضه تراشه پرچم‌دار اگزینوس ۲۲۰۰ خود را به تعویق انداخت

گزارشات منتشر شده طی ماه گذشته به عرضه احتمالی تراشه پرچم‌دار آینده شرکت سامسونگ موسوم به اگزینوس 2200 در ماه ژانویه یا به بیان دقیق‌تر روز 11 ژانویه (21 دی ماه) اشاره داشتند. با این‌حال اکنون یک خبرچین معتبر با نام مستعار Ice Universe ادعا کرده که عرضه تراشه فوق تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

بر اساس گزارشات، عرضه تراشه اگزینوس 2200 به تعویق افتاده است؛ اگرچه این نیمه‌هادی کماکان بایستی پیش از معرفی سری گلکسی S22 عرضه شود

توان پردازشی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 در برخی بازارهای خاص احتمالا از طریق تراشه بومی اگزینوس 2200 تامین خواهد شد (این رویکرد اکنون مدت‌هاست که توسط سامسونگ دنبال می‌شود). بنابراین با نزدیک شدن به موعد برگزاری رویداد آینده Galaxy Unpacked و زمان رونمایی احتمالی از پرچم‌داران جدید سری گلکسی S به لحاظ فنی بایستی شاهد معرفی این نیمه‌هادی طی هفته‌های آتی باشیم.

در حال حاضر بر اساس اطلاعات لو رفته انتظار می‌رود که رویداد Unpacked آینده در روز 8 فوریه (19 بهمن ماه) برگزار شود؛ اگرچه این تاریخ هنوز به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. بنابراین تراشه اگزینوس 2200 بایستی مدتی قبل از برگزاری این مراسم معرفی شود.

ماه گذشته سامسونگ با انتشار توئیتی اعلام کرد که تراشه نسل آینده این شرکت در روز 11 ژانویه (21 دی ماه) معرفی خواهد شد؛ اما موضوع عجیب اینکه توئیت مورد اشاره اکنون ناپدید شده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که غول فناوری کره‌ای واقعا تصمیم گرفته تا عرضه تراشه پرچم‌دار جدید خود را به تعویق بیندازد.

توان پردازشی سری گلکسی S22 در برخی بازارهای خاص از طریق تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ تامین خواهد شد

اطلاعات پیش‌تر لو رفته از پایگاه داده گیک‌بنچ نشان داد که تراشه اگزینوس 2200 به لحاظ عملکرد در رتبه‌ای پایین‌تر از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام قرار می‌گیرد. بنابراین این پدیده می‌تواند به‌عنوان یکی از دلایل به تعویق افتادن عرضه تراشه سامسونگ قلمداد شود. کمبود مداوم تراشه یکی دیگر از دلایل احتمالی بروز تاخیر به‌شمار می‌رود. این مشکل از ماه‌ها قبل کل صنعت فناوری موبایل را تحت تاثیر قرار داده است. با این‌حال علت دقیق بروز این تاخیر احتمالا هرگز مشخص نخواهد شد.

مقایسه سری گلکسی S22 مجهز به تراشه‌های اگزینوس یا اسنپ‌دراگون

بر اساس نتایج لو رفته از پایگاه داده گیک‌بنچ می‌توان استدلال کرد که تراشه اگزینوس 2200 در مقایسه با اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کماکان کمی ضعیف‌تر است. بر اساس رویه مشاهده شده طی سالیان اخیر انتظار می‌رود که امسال نیز سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون در بازارهای ایالات‌متحده و کره‌جنوبی قابل دسترس باشد؛ در حالی‌که مدل‌های مجهز به پردازنده اگزینوس مطابق روال معمول در بازارهای اروپا و سایر مناطق جهان عرضه خواهند شد. امتیازات بنچمارک اخیرا لو رفته از وبسایت گیک‌بنچ، اختلاف در عملکرد 2 تراشه را به‌ خوبی نشان می‌دهد.

بر اساس گزارشات، سامسونگ گلکسی S22 اولترا مجهز به تراشه اگزینوس 2200 موفق به کسب امتیاز 1014 در تست پردازش تک هسته‌ای شده است؛ رقمی که در مقایسه با امتیاز 1226 برای مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به میزان قابل‌توجهی کمتر است. در تست پردازش چند هسته‌ای وضعیت برای تراشه اگزینوس کمی بهتر است؛ اگرچه تراشه اسنپ‌دراگون کماکان برتر ظاهر می‌شود. امتیازات تراشه‌های پرچم‌دار سامسونگ و کوالکام در این تست به‌ترتیب برابر با 3415 و 3462 است.

هر 2 هندست شرکت‌کننده در تست مجهز به سیستم‌عامل اندروید 12 و 8 گیگابایت حافظه رم بودند

انتظارات از سری گلکسی S22

اکنون به‌تدریج به موعد رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 نزدیک می‌شویم. رویداد آینده Galaxy Unpacked احتمالا در روز 8 فوریه (19 بهمن ماه) برگزار شده و در جریان آن از اسمارت‌فون‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا رونمایی خواهد شد. البته بایستی خاطرنشان کرد که این موضوع هنوز از سوی سامسونگ به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. 

طی ماه‌های اخیر افراد خبرچین همواره تلاش کرده‌اند تا در رابطه با طراحی و مشخصات 3 هندست برتر آینده سامسونگ اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار دهند. اکنون به لطف همین تلاش‌ها جزئیات فراوانی پیرامون اسمارت‌فون‌های آینده سری گلکسی S به‌دست آمده است. در ادامه به مرور اجمالی اطلاعات اعلام شده تا به امروز می‌پردازیم:

سری گلکسی S22 شامل 3 هندست مختلف با اسامی گلکسی S22 (مجهز به نمایشگر 6.06 اینچی)، گلکسی S22 پلاس (مجهز به نمایشگر 6.55 اینچی) و گلکسی S22 اولترا (با نمایشگر 6.81 اینچی) خواهد بود. گلکسی S22 اولترا برترین و پیشرفته‌ترین عضو خانواده به‌شمار رفته و مجهز به قلم S Pen اختصاصی خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ این هندست‌ها بسته به منطقه عرضه از تراشه‌های اگزینوس 2200 یا اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده خواهند کرد.

بر اساس شنیده‌ها، مشخصات دوربین مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی S22 بدین شرح است:

  • گلکسی S22 اولترا: دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی + لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی + ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری + دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری
  • گلکسی S22 پلاس: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی + لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی + ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی
  • گلکسی S22: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی + لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی + ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی

انرژی مورد نیاز هندست‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا به‌ترتیب از طریق باتری‌هایی با ظرفیت 3700، 4500 و 5000 میلی‌آمپرساعت تامین خواهد شد. همچنین بر اساس گزارشات، گلکسی S22 اولترا از فناوری شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

نوشته سامسونگ عرضه تراشه پرچم‌دار اگزینوس 2200 خود را به تعویق انداخت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.