سامسونگ و تولید DRAM پانزده نانومتری از نیمه دوم سال ۲۰۱۷

سامسونگ و تولید DRAM پانزده نانومتری از نیمه دوم سال ۲۰۱۷

سامسونگ اخیرا گزارش مالی خود را منتشر کرد. این گزارش نشان از تاثیر فاجعه گلکسی نوت ۷ بر اوضاع مالی این شرکت داشت. اما هنوز نمی‌توان از تاثیر نوت ۷ بر عملکرد این غول کره‌ای سخن راند. سامسونگ همچنین از بزرگترین سازندگان چیپ‌های حافظه بوده و همیشه سعی می‌کند که چیپ‌های کوچکتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد. چیپ‌های کوچکتر مصرف انرژی کمتری نیز دارند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IHS، سامسونگ ۴۷ درصد بازار DRAM را در اختیار دارد، اما بسیاری از رقبای سامسونگ از معماری ۲۰ نانومتری استفاده می‌کنند. سامسونگ تقریبا ۱۸ ماه ار رقبای خود جلوتر است. ۸۰ درصد DRAM‌های سامسونگ از معماری ۲۰ نانومتری استفاده کرده و بقیه از معماری ۱۸ نانومتری استفاده می‌کنند. اما بلندپروازی سامسونگ تمامی ندارد.

سامسونگ قصد دارد تولید انبوه DRAM‌های ۱۵ و ۱۶ نانومتری را از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ شروع کند. همچنین قصد دارد که میزان سهم معماری ۱۸ نانومتری را به ۳۰ تا ۴۰ درصد برساند. سامسونگ همچنین قصد رونمایی از DRAMهای ۱۰ نانومتری را دارد و با این برنامه، چیپ‌های ۱۰ نانومتری زودتر از انتظار روانه بازار می‌شوند.

گمان نمی‌رود که فاجعه گلکسی نوت ۷ تاثیری بر بخش نیمه‌هادی این شرکت داشته باشد. بسیاری از سازندگان اسمارت‌فون در دنیا از جمله اپل از قطعات ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند. البته درآمد بخش قطعات نیز تقریبا ثابت مانده، چون کاربران زمان بیشتری از دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

نوشته سامسونگ و تولید DRAM پانزده نانومتری از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ اولین بار در پدیدار شد.