سامسونگ گلکسی جی ۷ در حین پرواز آتش گرفت!

گلکسی جی ۷یکی از گوشی‌های سامسونگ گلکسی جی ۷ در پروازی در هند آتش گرفته است. سخنگوی سامسونگ می‌گوید که این شرکت در حال بررسی مسئله است.

بحران آتش‌گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ مدت‌ها پیش به پایان رسید. اما به نظر می‌رسد این بحران حالا به دستگاه‌های دیگر سامسونگ رسیده است. در چند ماه گذشته چند مدل دیگر از گوشی‌های این شرکت کره‌ای آتش گرفتند که جدیدترین نمونه‌ی آن در میانه‌ی یکی از پروازهای هواپیمایی جت اتفاق افتاده است.

گوشی سامسونگ گلکسی جِی ۷ که متعلق به فردی به نام آرپیتا دال بود در میانه‌ی پرواز از خود دود خارج کرد. این گوشی در زیر صندلی و میان دو گوشی دیگر، که مدل آن‌ها هنوز مشخص نیست، قرار گرفته بود. صاحب تلفن سریعا مهمان‌داران را از این موضوع مطلع کرد.

مهمان‌دارها سعی کردند گوشی را با کپسول آتش‌نشانی خاموش کنند. هرچند کپسول آتش‌نشانی نیز به درستی کار نکرد و مهمان‌داران در نهایت مجبور شدند گوشی را در یک ظرف آب بیاندازند. رسانه‌ها همچنین می‌گویند که دو گوشی دیگر نیز از باب اطمینان در آب انداخته شدند.

همسر آرپیتا می‌گوید: «همگی ترسیده بودیم و مسافران پرواز بسیار مضطرب بودند. من پس از رسیدن به خانه از شرکت هواپیمایی شکایت خواهم کرد. اگر آتش بزرگی اتفاق افتاده بود آن‌ها به هیچ‌وجه نمی‌توانستند بدون کپسول آتش‌نشانی آن را مدیریت کنند.»

هواپیمایی ادعا می‌کند که شرایط به درستی توسط مهماندارها مدیریت شده است. هرچند در این گفته‌ها هیچ اشاره‌ای به مشکلات مربوط به کپسول آتش‌نشانی نشده است. یکی از سخنگوهای هواپیمایی گفته است: «در یکی از پروازهای ما از یکی از گوشی‌های تلفن‌همراه دود خارج شد. خدمه‌ی هواپیما به سرعت شرایط را تحت کنترل درآوردند و تمامی قدم‌ها را برای رفع این بحران احتمالی برداشتند.»

سامسونگ هم می‌گوید که سلامت مشتریان در اولویت است و به زودی درباره‌ی این موضوع تحقیق خواهد کرد. مشکل آتش‌گرفتن در سایر گوشی‌های گلکسی جی ۷ رایج نیست و این اتفاق نیز به نظر تنها نمونه‌ای نادر از مشکلات باتری‌های لیتیوم است.

منبع: Softpedia

مطلب سامسونگ گلکسی جی ۷ در حین پرواز آتش گرفت! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.