سامسونگ گلکسی S21 FE با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از گلکسی S20 FE عرضه خواهد شد

نشریه کره‌ای Herald Corp گزارش می‌دهد که اسمارت‌فون آینده سامسونگ گلکسی S21 FE با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به گلکسی S20 FE روانه بازار خواهد شد. بر اساس اعلام این رسانه خبری هندست جدید با برچسب قیمتی در محدوده 700 تا 800 هزار وون کره (تقریبا 630 تا 720 دلار) عرضه خواهد شد.

برای مقایسه جالب است بدانید که قیمت‌گذاری ابتدایی گلکسی S20 FE در کشور کره معادل 899800 وون (تقریبا 810 دلار) بود. این هندست هنگام عرضه در بازار ایالات‌متحده 699 دلار قیمت‌گذاری شد و بر اساس گزارش امروز انتظار می‌رود که هندست جدید با قیمت‌گذاری ارزان‌تر در کلیه بازارهای جهان قابل دسترس باشد.

با توجه به راهبرد قیمت‌گذاری سامسونگ در سری گلکسی S21 سناریوی کاهش قیمت اسمارت‌فون گلکسی S21 FE نیز به‌نوعی قابل پیش‌بینی بود. قیمت‌گذاری پایه جدیدترین گوشی‌های سری S سامسونگ در مقایسه با مدل‌های پیشین 200 دلار کاهش یافت. این پدیده به فروش بهتر پرچم‌داران کمپانی کمک کرد؛ اما بر اساس گزارشات میزان فروش این هندست‌ها به اندازه موردنظر سامسونگ چشمگیر نبوده است.

بر اساس برخی گزارشات اسمارت‌فون گلکسی S21 FE به‌عنوان جانشین گلکسی نوت 20 عرضه خواهد شد

بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ به منظور افزایش فروش گلکسی S21 FE این هندست را به‌عنوان جانشینی برای اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 عرضه می‌کند. این اقدام چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا هیچ سندی در دست نیست که نشان دهد گلکسی S21 FE با قلم S Pen سازگاری خواهد داشت.

صرفنظر از این موضوع در صورت تحقق شایعات مطرح شده امروز سامسونگ گلکسی S21 FE یکی از ارزان‌ترین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار موجود در بازار لقب خواهد گرفت. بعلاوه با وجود مشخصات پیشرفته شایعه شده بی‌تردید این هندست به یکی از برترین گوشی‌های سال 2021 تبدیل خواهد شد.

کاهش قیمت خرده فروشی گوشی به لحاظ مالی نوعی خسارت محسوب می‌شود؛ خصوصا این‌که گلکسی S21 FE به‌عنوان جانشین یک هندست سری گلکسی نوت روانه بازار می‌شود. اما ظاهرا سامسونگ به منظور رقابت هرچه بهتر با رقبای چینی خود مایل به پذیرش چنین واقعیتی است.

همچنین در گزارش جدید خاطرنشان شده که گلکسی S20 FE در منطقه آمریکای‌شمالی و جنوب‌شرقی آسیا با استقبال چشمگیری مواجه شده و این هندست ظرف مدت تنها یک ماه پس از عرضه در ماه اکتبر 2020 فروش 2 میلیون دستگاهی را تجربه کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S21 FE در ماه آگوست سال جاری میلادی معرفی شده و در اواخر همان ماه روانه بازار می‌شود. این هندست احتمالا به‌صورت هم‌زمان با اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد قلیپ 3 رونمایی خواهد شد.

گلکسی S21 FE احتمالا برخی ویژگی‌های اساسی گلکسی S21 را به ارث خواهد برد. این پدیده بدان معناست که کاربران شاهد عرضه هندستی با طراحی و مشخصات مشابه گلکسی S21 خواهند بود. بر اساس گزارشات این گجت مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی با حفره کروی‌شکل و نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. همچنین انرژی موردنیاز دستگاه از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. این هندست احتمالا از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی بهره خواهد برد. اگرچه مشخصات دوربین‌های پشتی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. بعلاوه گلکسی S21 FE به‌همراه سیستم‌عامل اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نوشته سامسونگ گلکسی S21 FE با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از گلکسی S20 FE عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.