سرانجام قابلیتی که بسیاری از کاربران به دنبال آن بودند به واتس‌آپ اضافه می‌شود

اگرچه واتس‌آپ اخیرا از قابلیت‌های جدیدی نظیر افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در چت‌های گروهی، امکان تبدیل نمودن خود به یک استیکر و اجرای نظرسنجی‌های گروهی رونمایی کرده است؛ اما این پیام‌رسان برای رقابت هرچه نزدیک‌تر با رقبایی نظیر تلگرام و Slack کماکان تلاش می‌کند. این پیام‌رسان‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا پیام‌ها را جهت استفاده‌های بعدی ذخیره نموده و برای خود پیام ارسال کنند.

این سرویس کوچک اما مفید هم‌اکنون در واتس‌آپ قابل دسترس نیست. با این‌حال خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که این وضعیت طی ماه‌های آینده دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس گزارش جدیدی که توسط پایگاه WABetaInfo منتشر شده است؛ ظاهرا واتس‌آپ سرگرم تست یک ویژگی جدید برای پیام‌رسان خود است. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا به نحوی آسان‌تر برای خود پیام ارسال کنند. این مشخصه برای افرادی مفید خواهد بود که مایل به یادآوری برخی چیزها یا ذخیره‌سازی داده‌های مهم برای خود هستند.

ظاهرا کاربران کماکان با استفاده از آدرس wa.me (از طریق کلیک روی لینک پیام) یا ایجاد گروهی که خود تنها عضو آن هستند؛ قادر به ارسال پیام واتس‌آپی برای خود هستند. اما این روش ایده خوبی برای ارسال پیام به خود محسوب نمی‌شود. چنان‌چه مایل به انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های خود بوده یا مایل به ذخیره‌سازی یک پیام جهت ارسال آن در آینده هستید؛ در این‌صورت می‌توانید به خود پیام بدهید.

در حال حاضر تعدادی از کاربران نسخه بتا واتس‌آپ گزینه “Message yourself” را مشاهده می‌کنند. از آنجا که واتس‌آپ دارای قابلیت پشتیبانی چند دستگاهی است؛ لذا کاربران با استفاده از قابلیت پیام‌رسانی واتس‌آپ به آسانی می‌توانند فایل‌ها و اسناد مورد نظر را به دستگاه‌های مختلف خود ارسال نمایند.

این ویژگی جدید در نسخه بتا v2.22.24.2 از اپلیکیشن اندرویدی واتس‌آپ مشاهده شده است. بعلاوه پایگاه WABetaInfo خاطرنشان می‌کند که تعدادی محدودی از کاربران منتخب هم‌اکنون به قابلیت تست ویژگی “Message yourself” دسترسی دارند. در این‌حالت واتس‌آپ یک گزینه چت جدید با نام “Me (You)” را جهت ارسال پیام به خود اضافه نموده است.

با لمس دکمه اکشن شناور در گوشه پایین سمت راست برنامه، گزینه ارسال پیام به یک چت جدید، یک گروه جدید یا یک انجمن جدید پیش روی شما نمایان می‌شود. فهرست مخاطبان شما در زیر این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. گزینه “Me (You)” دقیقا بالاتر از اسامی مخاطبان واتس‌آپ رویت می‌شود.

نوشته سرانجام قابلیتی که بسیاری از کاربران به دنبال آن بودند به واتس‌آپ اضافه می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.