سرویس جدید IBM برای ارتقاء سطح خدمات ماهواره‌‎ای

شرکت IBM از سرویس جدید خود به نام PAIRS Geoscope که برای ارتقاء سطح خدمات سامانه های مکان یاب و سرویس‎‌های تحلیل رایانش ابری کاربرد دارد رونمایی کرد.
 
به گزارش وب‌سایت ZDNet، این پلتفرم، اپلیکیشن‌ها را با انبوه داده‌های جغرافیایی از قبیل نقشه‌ها، آب و هوا، اطلاعات ماهواره‌ای و تغییرات جمعیتی ترکیب می‌کند.
 
PAIRS مخفف Physical Analytics Integrated Repository and Services و به معنای خدمات و ذخیره‌سازی یکپارچه تحلیل‌های فیزیکی است. این پلتفرم در واقع پاسخ IBM به چالش‌‎های مربوط به یکپارچه‌سازی داده‌های ساخت یافته (structured) از قبیل اطلاعات ماهواره‌ای و آب و هوا، و نیز داده‌های بدون ساختار (unstructured) از قبیل اطلاعات مکانی و زمانی در پیام‌های توییتری به شمار می‌رود.
 
از سال ۲۰۱۶ محققان IBM جمع‌آوری تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین و افزودن آنها به PAIRS را آغاز کرده‌اند. از آن سو، کاربران PAIRS نیز می‌توانند داده‌های اختصاصی خود را به این پلتفرم آپلود کنند.
 
IBM می‎گوید هر روز چند ترابایت به داده‌های PAIRS افزوده می‌شود که این موضوع می‌تواند به صورت خودکار، تمام داده های جغرافیایی-زمانی را در بر بگیرد.
 
پژوهشگران Watson شرکت IBM برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، مشخصات موتور یکپارچه‌ساز PAIRS را در یک مقاله منتشر کردند و اظهار داشتند که این پلتفرم بر اساس فناوری‌های کلان داده هادوپ و HBase ساخته شده است.