سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

 

top 3 news - 1.jpg

جهان برای مقابله با کرونا از چه فناوری‌هایی کمک گرفته است؟
 
 
پس از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، صدها ربات در بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری و فرودگاه‌های سراسر جهان مستقر شده‌اند تا بتوانند به متخصصان در پیشگیری از این بیماری کمک کنند. طی این خبر قصد داریم فناوری‌هایی را که کشورهای مختلف برای مبارزه با این ویروس مرگبار از انها استفاده می‌کنند، معرفی کنیم.
 
 
 
 
دسترسی ۷۰ درصد خانوار ایرانی به اینترنت
 
وضعیت شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) بر مبنای ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات از دسترسی بیش از ۷۰ درصدی خانوار ایرانی به اینترنت و نفوذ ۷۲ درصدی اینترنت موبایل حکایت دارد.
 
مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات در گزارشی از آخرین وضعیت شاخص های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) که توسط اتحادیه بین المللی مخابرات منتشر شده است، رونمایی کرد.
 
 
 
ضریب نفوذ اینترنت همراه ایران ۸ برابر ثابت شد
 
 
توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت و سیار تا پایان سه‌ماهه سوم سال جاری حاکی از ضریب نفوذ ۱۰.۵۶ درصدی پهن‌باند ثابت و ضریب نفوذ ۸۰.۰۹ درصدی پهن‌باند سیار است.
انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. سرویس‌های پرسرعت فراهم‌شده از سرویس‌های ثابت تا نقطه به نقطه و درنهایت همراه را شامل می‌شوند که هر سرویس نیز در خود دارای انواع مختلفی سرویس‌های متمایز از هم است که کاربران اینترنتی بسته به شرایط و نیاز خود می‌توانند مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنند.