سونی از اسپیکر گردنی بی‌سیم جدید خود با قابلیت دالبی اتموس رونمایی کرد

امروز شرکت سونی از جدیدترین مدل اسپیکرهای گردنی بی‌سیم خود موسوم به SRS-NS7 رونمایی کرد. این محصول نخستین اسپیکر گردنی در جهان با قابلیت دالبی اتموس به‌شمار می‌رود. SRS-NS7 مجهز به فرستنده بلوتوث WLA-NS7 بوده و این ماژول در کنار تلویزیون‌های سری براویا XR امکان انتقال صدای دالبی اتموس به اسپیکر را فراهم می‌کند.

کاربران با استفاده از اپلیکیشن 360Spatial Sound Personalizer می‌توانند از گوش‌های خود عکس‌برداری نموده و جهت ایجاد نقشه HRTF گوش‌ها از این تصاویر استفاده کنند. در ادامه این نقشه به سیستم بازگردانی شده و صدای اتموس متناسب با فرم گوش و سر کاربران تنظیم خواهد شد.

استفاده از اسپیکر SRS-NS7 در کنار فرستنده WLA-NS7 و تلویزیون براویا XR می‌تواند در به حداقل رساندن تاخیر صدا و بهبود تجربه نمایشی تاثیرگذار باشد. با این‌حال مشخصه تاخیر صوتی پایین صرفا در صورتی کار می‌کند که شما از فرستنده WLA-NS7 به‌همراه تلویزیون‌های مدل براویا XR استفاده کنید. در واقع مشخصه فوق با سایر تلویزیون‌ها از جمله تولیدات سونی سازگاری نخواهد داشت.

اسپیکر SRS-NS7 علاوه بر اتصال به فرستنده همراه می‌تواند به یک اسمارت‌فون یا کلیه منابع صوتی بلوتوثی متصل شود. همچنین به لطف وجود میکروفون روی اسپیکر کاربران قادر به برقراری تماس خواهند بود. بعلاوه SRS-NS7 می‌تواند به‌طور همزمان به 2 دستگاه مختلف متصل شود. بنابراین کاربران می‌توانند اسپیکر را به کامپیوتر شخصی و اسمارت‌فون خود به‌طور همزمان متصل نمایند.

اسپیکر SRS-NS7 از طراحی درایور دوگانه بهره می‌گیرد. این گجت مجهز به یک درایور اکتیو و یک رادیاتور پسیو در هر یک از طرفین است. هر 2 المان مورد اشاره به منظور موقعیت‌یابی دقیق صدا دارای زاویه به سمت بالا هستند. این اسپیکر دارای روکش پارچه‌ای و بند گردنی انعطاف‌پذیر است. همچنین گواهی حفاظتی IPX4 مقاوم آن در برابر پاشیدگی مایعات را تضمین می‌کند.

سونی ادعا می‌کند که باتری این بلندگو برای مدت 12 ساعت شارژدهی خواهد داشت. در صورت تخلیه باتری، کاربران با شارژ 10 دقیقه‌ای فوری اسپیکر قادر به پخش صدا برای مدت 60 دقیقه خواهند بود. اسپیکر SRS-NS7 با برچسب قیمتی 300 دلاری عرضه شده و پیش‌سفارش آن نیز از امروز؛ 14 مهر ماه آغاز خواهد شد. فرستنده بی‌سیم WLA-NS7 نیز به‌صورت مجزا و با قیمت‌گذاری 60 دلاری به فروش خواهد رفت. این ماژول برای سایر هدفون‌های بلوتوثی منتخب سونی نیز قابل استفاده خواهد بود. به منظور مشاهده ویدیوی معرفی اسپیکر بی‌سیم SRS-NS7 اینجا کلیک کنید.

نوشته سونی از اسپیکر گردنی بی‌سیم جدید خود با قابلیت دالبی اتموس رونمایی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.