سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ با تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

بر اساس گزارش وبسایت Sumaho Digest، گوشی پرچم‌دار آینده شرکت سونی موسوم به اکسپریا 1 مارک 4 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است. بر اساس اطلاعات فهرست، این هندست دارای شماره مدل XQ-CT54 و تراشه‌ای با نام taro است. این شناسه در واقع اسم رمز تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 محسوب می‌شود.

شایعات پیشین ادعا کردند که این اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود؛ اما اکنون فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که چنین سناریویی احتمالا عملیاتی نخواهد شد. دلیل طرح چنین ادعایی این است که هندست مذکور در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1204 و 3352 را کسب کرده است. این امتیازات در محدوده اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 جای می‌گیرند.

بر اساس اخبار منتشر شده انتظار می‌رود که کوالکام به منظور جلوگیری از افزایش بیش از اندازه دمای تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس، سرعت فرکانس پردازشی در این نیمه‌هادی را کاهش دهد. بنابراین عملکرد تراشه آینده احتمالا در مقایسه با نسل فعلی رشد چشمگیری را تجربه نخواهد کرد. همچنین اطلاعات فهرست نشان می‌دهند که حداقل یکی از مدل‌های اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به 12 گیگابایت رم بوده و با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار خواهد شد. بر اساس شایعات، پیشرفته‌ترین مدل این اسمارت‌فون مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

شناسه XQ-CT54 ظاهرا متعلق به مدل اروپایی اکسپریا 1 مارک 4 بوده و 2 ورژن دیگر با شماره مدل‌های XQ-CT72 و XQ-CQ72 طی ماه نوامبر سال گذشته در پایگاه داده کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) رویت شدند.

وبسایت Sumaho بر این باور است که دستگاه با شماره مدل XQ-CT54 و ورژن عرضه شده در بازار ایالات‌متحده با شناسه XQ-CT64 از قابلیت eSIM پشتیبانی خواهند کرد. بر اساس گزارشات پیشین، سونی اکسپریا 1 مارک 4 پیشرفت‌های چشمگیری را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد؛ پدیده‌ای که احتمالا افزایش 6 الی 20 درصدی قیمت‌گذاری این هندست نسبت به مدل نسل قبلی آن‌را به‌دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر اکسپریا 1 مارک 3 با وجود برچسب قیمتی 1299.99 دلاری خود از قیمت‌گذاری گران‌تری در مقایسه با سایر اسمارت‌فون‌های برتر سال 2022 برخوردار است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم شایعه اخیر با دیده تردید نگاه کنید. اما از آنجا که سونی هم‌اکنون سرگرم فروش اسمارت‌فونی با قیمت‌گذاری 1800 دلاری است؛ لذا سناریوی افزایش قیمت از سوی این شرکت به‌طور کامل منتفی نخواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود که اکسپریا 1 مارک 4 از یک نمایشگر 6.5 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، اسکنر اثرانگشت (احتمالا از نوع فیزیکی) و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره‌برداری نماید. از آنجا که این اسمارت‌فون پیش‌تر تائیدیه EEC را دریافت نموده و در پایگاه داده گیک‌بنچ نیز رویت شده است؛ لذا انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد رونمایی از آن باشیم. این در حالیست که شایعات از معرفی اکسپریا 1 مارک 4 در ماه مه حکایت دارند.

نوشته سونی اکسپریا 1 مارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.