سونی اکسپریا ۵ مارک ۴ با تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راه است

چند هفته قبل نخستین جزئیات پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار اصلی شرکت سونی در سال 2022 موسوم به اکسپریا 1 مارک 4 منتشر شد. اکنون اطلاعات جدیدا لو رفته دربردارنده جزئیاتی پیرامون برادر کوچک‌تر این هندست با نام اکسپریا 5 مارک 4 هستند. در این میان ذکر چند نکته احتمالا طرفداران هندست‌های سونی را هیجان‌زده خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک منبع چینی، اکسپریا 5 مارک 4 مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی بوده و به‌نظر می‌رسد که غول ژاپنی به منظور حفاظت از آن از پوشش گوریلا گلس Victus استفاده خواهد کرد. ظاهرا ظرفیت باتری این گوشی پرچم‌دار در مقایسه با مدل نسل قبلی خود اندکی افزایش خواهد یافت. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سونی اکسپریا 5 مارک 3 مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی است.

جالب‌ترین بخش اطلاعات لو رفته به تراشه مورد استفاده در اکسپریا 5 مارک 4 مربوط می‌شود. ظاهرا این اسمارت‌فون ممتاز با تراشه 4 نانومتری اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس روانه بازار خواهد شد. کمپانی تایوانی TSMC مسئولیت تولید این نیمه‌هادی را بر عهده خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که سخت‌افزار دوربین در مقایسه با مدل نسل قبلی یعنی اکسپریا 5 مارک 3 هیچ تغییری را تجربه نخواهد کرد؛ زیرا بر اساس اطلاعات لو رفته این اسمارت‌فون از سنسور اصلی IMX557 با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX363 و لنز زوم 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX663 و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری روانه بازار خواهد شد.

سونی اکسپریا 5 مارک 3

اکسپریا 5 مارک 3 در ماه آوریل رونمایی شد؛ اما فروش آن در بازار از ماه اکتبر کلید خورد. چنان‌چه اطلاعات مخابره شده در رابطه با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس دقیق باشند؛ در این‌صورت طرفداران تا زمان رونمایی از اکسپریا 5 مارک 4 احتمالا بایستی مدتی منتظر بمانند. بر اساس برخی گزارشات، کمپانی کوالکام روند تولید تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس را تسریع خواهد کرد؛ بنابراین مدت زمان انتظار برای عرضه اسمارت‌فون پرچم‌دار سونی احتمالا در حد تصورات طولانی نخواهد بود.

نوشته سونی اکسپریا 5 مارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.