سونی اکسپریا XA1 در ۲۱ فروردین و با قیمتی کمتر از انتظار عرضه می‌شود

سونی اکسپریا XA1 در 21 فروردین و با قیمتی کمتر از انتظار عرضه می‌شود

زمانی که سونی در کنفرانس جهانی موبایل 2017، اکسپریا XA1 را معرفی کرد، از تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) به‌عنوان زمان عرضه و 300 دلار به‌عنوان قیمت آن سخن می‌گفت درحالی‌که اکسپریا XA1 Ultra در تابستان و با قیمتی کمی بالاتر در برنامه ژاپنی‌ها خواهد بود.

اما اکنون به نظر می‌رسد که توزیع‌کنندگان اروپایی عرضه اکسپریا XA1 را پیش از آنچه انتظار داشتیم آغاز می‌کنند. یک فروشنده بریتانیایی تأیید کرده که فروش اسمارت فون میان رده اندرویدی سونی را از 10 آوریل (21 فروردین) و دو هفته پیش از موعد آغاز خواهد کرد.

این فروشنده در حال حاضر ثبت پیش سفارش برای اکسپریا XA1 را با قیمت 229 یورو (280 دلار) آغاز کرده است. این گوشی در چهار رنگ سیاه، طلایی، سفید و صورتی در دسترس خواهد بود.


میان رده ژاپنی‌ها با سیستم‌عامل اندروید 7.0 به‌صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود درحالی‌که پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا را در خود گنجانده است.

یکی از نقاط قوت اکسپریا XA1، دوربین 23 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS سونی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن است. نمایشگر آن‌هم 5 اینچی با رزولوشن اچ دی است.

برادر بزرگ‌تر یعنی اکسپریا XA1 Ultra هم ویژگی‌های مشابهی دارد با این تفاوت که نمایشگر آن 6 اینچی تمام اچ دی، دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسلی و حافظه رم آن 4 گیگابایت است که انتظار می‌رود قیمت آن‌هم کمی بالاتر باشد.

نوشته سونی اکسپریا XA1 در 21 فروردین و با قیمتی کمتر از انتظار عرضه می‌شود اولین بار در پدیدار شد.