سونی اکسپریا XR و اکسپریا ایکس کامپکت ۴ مهرماه عرضه می‌شوند

سونی اکسپریا XR و اکسپریا ایکس کامپکت ۴ مهرماه عرضه می‌شوند

سونی سال گذشته در نمایشگاه IFA آلمان گوشی‌های سری اکسپریا Z را از رده خارج کرد و گوشی‌های اکسپریا X را به عنوان پرچمداران خود در سال ۲۰۱۶ قرار داد. این کمپانی تا به‌حال گوشی‌های اکسپریا X، اکسپریا XA، اکسپریا XA Ultra و اکسپریا ایکس پرفورمنس را از این رده معرفی کرده است. حال نیز اخبار حکایت از آن دارد که سونی در نمایشگاه IFA امسال چند محصول دیگر از این رده را معرفی می‌کند.

اولین گوشی که معرفی خواهد شد، اکسپریا ایکس کامپکت نام دارد. اما اسم گوشی دوم هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و معلوم نیست که این گوشی اکسپریا XZ نامیده می‌شود یا اکسپریا XR. با این وجود اخبار و اطلاعات مهمی از این دو گوشی به بیرون درز کرده است.

اکسپریا ایکس کامپکت به نمایشگر ۴.۶ اینچی مجهز خواهد بود. توان پردازشی این گوشی از اسنپدراگون ۸۲۰ همراه با جی‌پی‌یو Adreno 530 تامین می‌شود. دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اصلی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی شما را در گرفتن عکس‌، سلفی و چت ویدئویی یاری می‌کنند. این گوشی از باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد. انتقال اطلاعات به گوشی بر عهده پورت یو‌اس‌بی Type-C خواهد بود. به جز میزان رم و اندازه نمایشگر تفاوت زیادی بین اکسپریا XR و ایکس کامپکت وجود ندارد. اکسپریا XR از نمایشگر ۵.۲ اینچی ۲.۵ بعدی خمیده و ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد.

وبسایت سونی همچنین گفته که این گوشی‌ها عکس‌هایی واضح می‌گیرند که این یعنی سونی برای دوربین‌های اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده کرده است. هر دو گوشی در نمایشگاه IFA رونمایی و ۴ مهرماه روانه بازارها خواهند شد.

نوشته سونی اکسپریا XR و اکسپریا ایکس کامپکت ۴ مهرماه عرضه می‌شوند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.