سونی به کار سیستم تشخیص موزیک TrackID پایان می‌دهد

سونی به کار سیستم تشخیص موزیک TrackID پایان می‌دهد

در حال حاضر سرویس‌های تشخیص موزیک زیادی در دسترس هستند که با گوش دادن به قسمتی از یک موزیک قادر به تشخیص کامل آن بوده و نام و اطلاعات مفید دیگری از موزیک را به کاربر نشان می‌دهند.

در این بین یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های تشخیص موزیک، Shazam نام دارد. بااین‌حال شرکت سونی نیز دارای سیستم تشخیص خودکار موزیک اختصاصی خود با نام TrackID بوده که البته گفته می‌شود این سرویس کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌گردد. شرکت سونی نیز رسما از پایان کار سرویس تشخیص موزیک TrackID در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.

سیستم TrackID از تاریخ ۱۵ سپتامبر غیرفعال خواهد شد

شرکت سونی به‌تازگی با انتشار یک پیغام درون‌‌ برنامه‌ای خبر از پایان کار این سرویس از تاریخ ۱۵ سپتامبر داده است. البته این شرکت دلیل محکمی برای این اقدام خود عنوان نکرده و تنها دلیل این عمل را حرکت روبه‌جلو در کسب‌و‌کار خود دانسته است.

این سرویس معمولا توسط کاربران گوشی‌های هوشمند شرکت سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه دستگاه‌های سونی اغلب به‌طور پیش‌فرض مجهز به سرویس تشخیص موزیک TrackID هستند. این سیستم مجموعه‌ای از امکانات کاربردی از جمله اطلاعات کاملی از موزیک‌ مربوطه، ارایه ویدیوهای منتشر شده توسط خواننده موزیک، بیوگرافی خوانندگان و همچنین ذخیره موزیک‌های شناخته شده در سرویس Spotify را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حذف شدن تمامی اطلاعات اختصاصی کاربران از سیستم تشخیص موزیک TrackID

کاربران سرویس TrackID توجه داشته باشند که تمامی اطلاعات ذخیره شده در این سرویس از تاریخ ۱۵ سپتامبر حذف خواهد شد. بنابراین افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند باید هرچه زودتر و پیش از غیرفعال شدن سرویس اقدام به ذخیره این اطلاعات در مکان دیگری کنند چراکه پس از غیرفعال شدن سیستم TrackID، دیگر قادر به بازیابی این اطلاعات نخواهند بود.

به نظر شما با غیرفعال شدن TrackID، کدام سیستم تشخیص موزیک مناسب کاربران سونی خواهد بود؟ البته گفتنی است شرکت سونی به کاربران خود استفاده از سیستم Shazam را پیشنهاد نموده است.

نوشته سونی به کار سیستم تشخیص موزیک TrackID پایان می‌دهد اولین بار در پدیدار شد.