سونی در آینده از نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر در اسمارت‌فون‌های خود استفاده خواهد کرد

براساس گزارشات رسیده از کره جنوبی، دو کمپانی سونی و ال‌جی دیسپلی قراردادی را برای استفاده سونی از نمایشگرهای OLED به امضا رسانده‌اند. البته این قرارداد مربوط به نمایشگرهای انعطاف‌پذیر است نه نمایشگرهای معمولی!

LG Display در حال حاضر پنل‌های مورد نیاز تلویزیون‌های بالارده سونی را تامین می‌کند، اما به موجب این قرارداد ال‌جی دیسپلی مسئولیت توسعه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای تلفن‌همراه را نیز برعهده گرفته است. این موضوع بدان معناست که به‌زودی شاهد اسمارت‌فون‌های ساخته سونی با نمایشگرهای خمیده و مشابه با محصولات گلکسی سامسونگ هستیم. البته در برخی منابع به ساخت یک اسمارت‌قون تاشو مشابه گلکسی X نیز اشاره شده است، که البته نمی‌توان به صورت قطعی گفت که این اتفاق واقعا رخ خواهد داد، البته از آن‌جایی که گلکسی X در مراحل پایانی توسعه است، به‌طور قطع محصول ساخته سونی را پیش از گلکسی X نخواهیم دید.

اولین اسمارت‌فون سونی با نمایشگر OLED، ماه آینده میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه MWC 2018، رونمایی شود. گفته می‌شود این هندست با نام اکسپریا XZ Pro روانه بازار خواهد شد. نمایشگر OLED به‌کار رفته در این هندست با وضوح ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل و در اندازه ۵.۵ اینچی خواهد بود. کنگره جهانی موبایل (MWC) از تاریخ ۲۶ فوریه آغاز خواهد شد و تا ۱ مارس ادامه پیدا می‌کند. برای اطلاع از آخرین خبرهای منتشر شده از این نمایشگاه می‌توانید آی‌تی‌رسان را دنبال کنید.

نوشته سونی در آینده از نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر در اسمارت‌فون‌های خود استفاده خواهد کرد اولین بار در پدیدار شد.