شرکت‌های چینی با تغییر راهبرد به‌دنبال رقابت با گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ سامسونگ هستند

کمپانی‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون هنوز موفق به تسلیم سامسونگ و پایان دادن به سیطره آن بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند نشده‌اند. هواوی در رقابت با سامسونگ تا حدود زیادی به این برند نزدیک شد؛ اما ممنوعیت‌های تجاری وضع شده علیه این شرکت موجب عقب‌نشینی آن شد. همچنین به‌نظر می‌رسد که شیائومی جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی پرفروش‌ترین برندهای اسمارت‌فونی را حفظ نموده است.

با این‌حال شرایط کنونی بازار برای تولیدکنندگان چینی چندان رضایت‌بخش نبوده و بر اساس گزارشات، این شرکت‌ها به‌دنبال اتخاذ یک استراتژی جدید در سال آینده هستند. این استراتژی عمدتا بر تبلیغ دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌ به‌جای گوشی‌های پرچم‌دار متمرکز خواهد بود. به عبارت دیگر بر اساس گزارشات اخیر به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان چینی سرگرم بررسی بازگشت دوباره به راهبرد قدیمی توسعه هندست‌های ارزان‌قیمت‌ و قدرتمند هستند. این موضوع موجب بالا رفتن ارزش خرید گجت‌ها در بازار رقابتی امروزی خواهد شد.

بر اساس گزارش وبسایت IT Home به نقل از شبکه اجتماعی Weibo، تعدادی از کمپانی‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون قصد دارند تا در سال آینده، تولید هندست‌هایی در محدوده قیمتی 1000 یوان (150 دلاری) را از سر بگیرند.

گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ سال آینده احتمالا از کیفیت ساخت بهتری برخوردار خواهند بود

بر اساس گزارشات، رقبای سامسونگ قصد دارند تا در سال آینده، اسمارت‌فون‌های بیش‌تری را به بازار عرضه نمایند. به‌نظر می‌رسد که این شرکت‌ها به منظور تحقق هدف مذکور، مجموعه قابلیت‌های ارائه شده در گجت‌های خود و کیفیت ساخت آنها را افزایش خواهند داد. گزارش اخیر خاطرنشان می‌کند که تولیدکنندگان چینی بار دیگر استفاده از مواد اولیه و اجزای با کیفیت بالاتر نظیر قاب‌های فلزی را از سر خواهند گرفت. همچنین این شرکت‌ها حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را به هندست‌های ارزان‌‌تر خود نیز اضافه خواهند کرد.

در عین‌حال گوشی‌های سامسونگ همچنان هر ساله استانداردهای کیفی جدیدی را تعریف نموده و حتی اکنون گوشی‌های میان‌رده این شرکت نیز در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند. در چنین شرایطی رقبا بایستی بی‌وقفه به تلاش‌های خود ادامه داده و در غیر این‌صورت محکوم به فنا خواهند بود. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که رقبای سامسونگ قصد دارند تا توجه خود را از بازار محصولات ممتاز به سوی گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ معطوف نمایند. سامسونگ با سری گلکسی A خود به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست یافته است و اکنون به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان چینی سرگرم بررسی ایده الگوبرداری از غول کره‌ای برای غلبه بر این شرکت طی سال 2023 هستند.

از سوی دیگر برخی گزارشات منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای اعمال برخی تغییرات در سری میان‌رده خود بوده و مدل‌های گلکسی A در سال 2023 احتمالا فاقد دوربین مخصوص سنجش عمق صحنه خواهند بود.

نوشته شرکت‌های چینی با تغییر راهبرد به‌دنبال رقابت با گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ سامسونگ هستند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.