معرفی ۳ اپلیکیشن برتر کتابخوانی ایرانی

امروزه همه چیز به سمت مجازی شدن می‌رود و کتاب‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. خواندن کتاب‌ها به صورت فیزیکی حال و هوای دیگری به انسان می‌دهد؛ اما به هر حال کتاب‌های دیجیتال هم مزیت‌های خود را دارند. مثلاً آن‌ها دم دست‌تر هستند و هرجایی به سادگی می‌توان شروع به خواندن آن‌ها کرد. درواقع با اپلیکیشن های کتابخوانی، می‌توانید در هرجایی که هستید به کتابخانه خود دسترسی پیدا کنید.

برنامه کتابخوانی چیست؟

مدت هاست که کتاب‌های الکترونیک رواج پیدا کرده‌اند؛ چه از نوع خواندنی و چه از نوع شنیدنی یا همان کتاب‌های صوتی. اپلیکیشن های کتابخوانی هم بستری برای خرید، دانلود و خواندن کتاب هاست که البته به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

پس از اینکه ناشران مجوز‌های مربوط به کتاب خود را بگیرند، می‌توانند آن را در این برنامه های کتابخوانی نیز انتشار بدهند.

اپلیکیشن های کتابخوانی چه مزایایی دارند؟

  • دسترسی بیشتر مناطق محروم به کتاب‌ها از طریق کتاب الکترونیک
  • آسان‌تر شدن انتخاب و خرید کتاب
  • دسترسی روی چندین دستگاه مختلف
  • دسترسی به کتاب برای همیشه

علاوه بر این در این برنامه ها تلاش شده که تا حد امکان حقوق ناشران نیز رعایت شود و دسترسی به کتاب ها تنها از طریق اپلیکیشن است و هیچ فایلی نیز به مشتریان تحویل داده نمی‌شود.

همچنین یکی از مزیت‌های کتاب الکترونیک، ارزان‌تر بودن آن نسبت به کتاب‌های فیزیکی است، زیرا هزینه چاپی برای این کتاب‌ها وجود ندارد. حتی به تازگی کتاب‌های کمک درسی نیز به دسته‌بندی کتاب های الکترونیک اضافه شده‌اند که می‌توانند برای بسیاری از دانش‌آموزان مفید باشند.

پس از این مقدمه به معرفی و بررسی سه تا از بهترین و معروف‌ترین برنامه‎ های کتابخوانی ایرانی می‌پردازیم.

اپلیکشن کتابخوانی طاقچه

طاقچه یکی از معروف‌ترین و بزرگترین مراجع کتاب الکترونیک در ایران است. این اپلیکیشن امکانات متنوعی دارد و همچنین منابع انبوه کتاب‌های آن باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است.

اپلیکشن کتابخوانی طاقچه

در زمان تهیه این مقاله حدود 95 هزار کتاب متنی و صوتی در طاقچه وجود دارد که از این تعداد امکان دریافت رایگان 20 هزارتای آن وجود دارد و 28 هزارتا از این کتاب‌ها در طاقچه بی‌نهایت که جلوتر معرفی می‌کنیم در دسترس هستند. کتاب‌ها پس از اینکه در اختیار طاقچه قرار می‌گیرند با یکسری بهینه‌سازی‌های دیجیتالی آن‌ها را آماده و منتشر می‌کنند. دسته‌بندی‌های مختلفی مانند ادبیات، تاریخ، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و… نیز وجود دارند.

همچنین برنامه طاقچه الگوریتمی با نام «گلدون» دارد که از طریق آن به کمک هوش مصنوعی ویترین کتاب ها را بر اساس علایق کاربران دسته‌بندی می‌کند؛ به این ترتیب کاربر می‌تواند خیلی راحت‌تر به کتاب‌های مورد علاقه‌اش دسترسی داشته باشد.

قبل از خرید کتاب (چه متنی و چه صوتی) می‌توانید به یک نسخه نمونه از آن دسترسی داشته باشید. این قابلیت می‌تواند کمک زیادی به انتخاب‌های شما کند.

طاقچه بی‌نهایت

طاقچه یک بخش اشتراکی نیز دارد که شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه به تعداد زیادی از کتاب‌های متنی و صوتی دسترسی داشته باشید و از تمامی آن‌ها استفاده کنید. این کتابخانه هر ماه تکمیل‌تر شده و کتاب‌های جدیدتری به آن افزوده می‌شود. در حال حاضر اشتراک هفتگی طاقچه بی‌نهایت 15 هزار تومان، اشتراک ماهانه آن 30 هزار تومان و اشتراک 3 ماهه آن 65 هزار تومان است. در جشنواره‌های مختلف نیز تخفیف‌های متنوعی برای کتاب‌ها در نظر گرفته می‌شود.

همچنین بخشی نیز با عنوان «رویش» در حساب کاربری وجود دارد که می‌توانید با خرید کتاب و جمع‌آوری امتیاز از کد تخفیف‌های مختلف بهره‌مند شوید. در مجموع طاقچه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شروع کتابخوانی الکترونیک باشد.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 100 هزاربار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.1
حجم اولیه: 26 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: android / ios / web / windows
حداقل اندروید مورد نیاز: 4.1
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلیلوگو دانلود بازی و برنامه اپل از اپ استور

اپلیکیشن کتابخوانی فیدیبو

اپلیکیشن فیدیبو از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به پشتوانه تبلیغاتی خود، توانسته محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا کند.

اپلیکیشن کتابخوانی فیدیبو

 

فیدیبو هم مثل برنامه طاقچه، دسته‌بندی‌های مختلفی از کتاب ها دارد و می‌توانید نسخه نمونه کتاب‌ها را نیز مشاهده کنید.

مثل دیگر اپلیکیشن ها، کتاب ها صرفاً در خود نرم‌افزار در دسترس‌اند و می‌توانید از 3 دستگاه همزمان استفاده کنید (می‌توانید با یک حساب کاربری در سه دستگاه وارد شوید).

فیدی‌پلاس

فیدی‌پلاس نام بخش اشتراک ماهیانه فیدیبو است. فیدی‌پلاس برای افرادی که کتاب‌های زیادی در مدت کم مطالعه می‌کنند به صرفه‌تر است. با خرید اشتراک علاوه بر اینکه به تعداد زیادی از کتاب‌های فیدیبو دسترسی دارید (که هر ماه نیز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود)، به یکسری از عناوین اختصاصی که تنها در فیدی‌پلاس موجود هستند نیز دسترسی دارید. در حال حاضر قیمت اشتراک یک ماهه فیدی‌پلاس 30 هزار تومان و اشتراک 3 ماهه آن 75 هزار تومان است. با خرید کتاب و جمع‌آوری امتیاز نیز می‌توانید از یکسری جوایز مانند کد تخفیف بهره‌مند شوید.

در بخش پخش کتاب‌های صوتی نیز قابلیت‌های متنوعی مانند حالت‌های رانندگی و خواب نیز وجود دارد که به راحتی کاربران کمک می‌کند. طبق گفته مسئولین فیدیبو، این اپلیکیشن تنها مختص ناشران ایرانی نیست و فیدیبو با افتتاح دفاتر پشتیبانی در اسپانیا و لبنان به دنبال گسترش این اپلیکیشن است.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 1 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.2
حجم اولیه: حدود 26 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: android / ios / web / windows / macOS
حداقل اندروید مورد نیاز: 4.2
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلیلوگو دانلود بازی و برنامه اپل از اپ استور

 

اپلیکیشن کتابخوانی کتابراه

کتابراه سومین و آخرین اپلیکیشنی است که در این مقاله معرفی می‌کنیم. این اپلیکیشن جزو قدیمی‌ترین اپلیکیشن های کتابخوانی در ایران است که در مسیر فعالیت خود یک تغییر نام را نیز تجربه کرده است.

 

مثل باقی اپلیکیشن های کتابخوانی، اینجا هم دسته‌بندی‌های متنوعی برای انتخاب کتاب مورد علاقه‌تان در اختیار دارید. یکی از ویژگی‌های کتابراه امکان تنظیم فونت و سایز متن در کتاب‌های مختلف است که قابلیت جذابی محسوب می‌شود. در بخش پخش کتاب صوتی هم قابلیت‌های تنظیم سرعت و تنظیم خاموشی خودکار وجود دارد.

بخش اشتراک در این اپلیکیشن وجود ندارد و رابط کاربری ساده‌تری نیز دارد. بخشی هم با عنوان کلاب کتابراه طراحی شده که با جمع‌آوری امتیازات می‌توانید از جوایز و تخفیفات مختلفی بهره‌مند شوید.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 1 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.6
حجم اولیه: حدود 7 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: android / ios / web / windows
حداقل اندروید مورد نیاز: 4.2
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلیلوگو دانلود بازی و برنامه اپل از اپ استور

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی مزایای برنامه های کتابخوانی پرداختیم و 3 تا از بهترین اپلیکیشن های ایرانی این حوزه را معرفی کردیم. البته که اپلیکیشن های زیادی در این حوزه وجود دارند، اگر شما برنامه بهتری برای کتابخوانی سراغ دارید، حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته معرفی 3 اپلیکیشن برتر کتابخوانی ایرانی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.