شرکت اپل بر تولید انبوه صفحات نمایش میکرو LED تمرکز کرده است

پیش‌تر در سال 2015 گزارش شد که شرکت اپل علاقه‌مند به تولید نمایشگرهای میکرو LED است. در مقایسه با نمایشگرهای LCD، صفحات میکرو LED برخی از مزایای نمایشگرهای اولد را به همراه دارند. دقت رنگ بهتر، زمان پاسخ‌گویی سریع‌تر و نرخ کنتراست بهبود یافته به لطف پیکسل‌هایی که روشنایی آن‌ها از خودشان است، از جمله این امتیازات به‌شمار می‌آیند. علاوه‌بر این، نمایشگرهای مذکور می‌توانند باریک‌تر و روشن‌تر از پنل‌های اولد باشند و بهره‌وری انرژی بالاتری نسبت به آن‌ها ارائه دهند. براساس یک گزارش جدید، اکنون شرکت اپل بر تولید انبوه نمایشگرهای میکرو LED تمرکز نموده است.

طبق گزارشی جدید، اپل در حال همکاری با کمپانی تایوانی تامین قطعات TSMC است تا تنگناها و موانعی که مانع از تولید انبوه صفحه نمایش‌های میکرو LED می‌شوند را شناسایی کند. زمانی‌که این مشکلات مرتبط با فرآیند تولید، حل شوند، آن‌گاه شروع فرآیند تولید این پنل‌ها برای شرکت تایوانی تولیدکننده نیمه‌هادی‌ها، امکان‌پذیر خواهد شد.

میکرو LED

تنها پس از تحقق این موضوع، تولید قابل اعتماد و مقرون به‌صرفه پنل‌های میکرو LED ممکن خواهد بود و ما می‌توانیم شاهد آغاز استفاده از این پنل‌ها در دستگاه‌های شرکت اپل باشیم. مطابق انتظارات، این کمپانی احتمالا در سال 2019 برای نخستین بار با عرضه اپل‌واچ از نمایشگرهای میکرو LED خود رونمایی می‌کند. پس از آن ممکن است این نمایشگرها با گوشی آی‌فون نیز تطبیق داده شوند.

فناوری میکرو LED به عنوان نسل بعدی تکنولوژی صفحات نمایش، نه تنها عملکرد بهبودیافته و صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت اپل را به دنبال دارد، بلکه به این شرکت کمک می‌کند تا وابستگی خود را به پنل‌های نمایشگر سامسونگ که رقیب این کمپانی به‌شمار می‌رود، کاهش دهد.

از آن‌جا که شرکت سامسونگ بزرگترین تولیدکننده پنل‌های اولد در ابعاد کوچک تا متوسط است، اپل برای تامین نمایشگرهای اولد گوشی آی‌فون X خود، گزینه‌ای جز خرید از شرکت سامسونگ را پیش رو نداشت. حرکت اپل به سمت نمایشگرهای میکرو LED مطمئنا به این کمپانی کمک می‌کند تا جیب‌های رقیب خود را پر نکند.

نوشته شرکت اپل بر تولید انبوه صفحات نمایش میکرو LED تمرکز کرده است اولین بار در پدیدار شد.