شکل ظاهری آفیس مایکروسافت عوض شد

به دنبال تغییرات اعمال شده در شکل ظاهری ابزار پست الکترونیکی جیمیل و طراحی متفاوت اپل، شرکت مایکروسافت نیز مجموعه نرم‌افزاری آفیس خود را با ظاهر متفاوت عرضه کرد.
بر اساس آخرین اخبار منتشر شده گفته شد مایکروسافت طی چند ماه آینده تغییرات ظاهری برای اپلیکیشن‌های Outlook، Word، Excel و PowerPoint در مجموعه‌های نرم‌افزاری Office ۳۶۵ و Office Online اعمال خواهد کرد.
 
کلید اصلی در طراحی جدید اپلیکیشن آفیس مایکروسافت با به‌روزرسانی Ribbon انجام می‌شود که در اصل دسترسی به تغییرات جدید مایکروسافت در این مجموعه نرم‌افزاری را آسان‌تر می‌کند.
لازم به ذکر است که مایکروسافت نسخه ساده شده مجموعه نرم‌افزاری خود را با نام Office Ribbon عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد به شکل محدود به ابزارها دسترسی داشته باشند و به همین خاطر اپلیکیشن یاد شده بسیاری از گزینه‌ها را مخفی کرده است تا فضای کمتری را اشغال کند.
مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید Ribbon را در نسخه مبتنی بر وب برای نرم‌افزار Word عرضه کند تا کاربران Office.com آسان‌تر بتوانند از آن استفاده کنند. گفتنی است در ماه ژوئن مایکروسافت طراحی جدید Ribbon را برای کاربران ویندوزی سرویس پست الکترونیکی Outlook عرضه می‌کند.