شیائومی به دنبال تولید نمایشگرهای اختصاصی با کیفیت بالاست

Tianma Microelectronics؛ یکی از کمپانی‌های چینی مشهور در زمینه تولید نمایشگر طی روز چهارشنبه اعلام کرد که با هدف تاسیس آزمایشگاهی برای توسعه نمایشگرهای جدید، قراردادی را با شرکت شیائومی منعقد نموده است. عرضه پنل‌های نازک و سبک جدید با مصرف انرژی پایین و قابلیت ارائه تصاویر باکیفیت احتمالا محصول این همکاری به‌شمار خواهد رفت.

شیائومی به‌دنبال توسعه و ساخت نمایشگرهای اختصاصی خود است

کارشناسان تصور می‌کنند که کمپانی چینی در وهله نخست روی توسعه نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر تمرکز خواهد کرد. در ادامه این نمایشگرها برای دستگاه‌های پرچم‌دار به‌کار گرفته خواهند شد. این آزمایشگاه به‌طور مستقیم با زنجیره صنعت از مرحله استخراج تا پالایش همکاری نموده و به ارتقاء توانمندی‌های کمپانی در زمینه تحقیق و توسعه کمک خواهد کرد. این پدیده طول چرخه توسعه فناوری‌های جدید را کاهش داده و روند پیشرفت محصولات جدید به سمت تولید انبوه را تسریع می‌کند.

معاون ارشد اجرایی در شرکت Tianma Microelectronics نیز اعلام کرده که این آزمایشگاه صرفا در زمینه توسعه پنل‌های اسمارت‌فونی فعالیت نخواهد کرد. در واقع این آزمایشگاه، توسعه نمایشگر برای سایر دستگاه‌های الکترونیکی را در دستور کار خود قرار خواهد داد. با این‌حال وی در رابطه با ماهیت گجت‌های استفاده کننده از این نمایشگرها هیچ‌گونه توضیحی ارائه نکرد.

رندرهای اسمارت‌فون آینده شیائومی 12 با کیفیت بالا در فضای وب منتشر شد

اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری شیائومی 12 در پایان ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد. امروز یک خبرچین قابل اعتماد با نام مستعار OnLeaks رندرهای مربوط به مدل پایه شیائومی 12 را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. این رندرها بر پایه تصاویر CAD از دستگاه طراحی شده‌اند.

رندرها نشان‌دهنده طراحی نسبتا استاندارد هندست هستند. ماژول دوربین اصلی در قسمت پشتی دستگاه از 3 سنسور و یک فلاش LED دوگانه میزبانی می‌کند. این ماژول با طراحی مستطیلی‌شکل کوچک در گوشه فوقانی سمت چپ دستگاه مستقر شده است. همچنین بر اساس اطلاعات لو رفته، دوربین اصلی هندست مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلی خواهد بود.

شیائومی 12 از یک نمایشگر 6.2 اینچی استفاده خواهد کرد که با توجه به استانداردهای مدرن و امروزی نسبتا کوچک به‌نظر می‌رسد. جهت یادآوری جالب است بدانید که اسمارت‌فون شیائومی Mi 11 با یک نمایشگر 6.81 اینچی در اواخر سال میلادی گذشته معرفی شد. نمایشگر هندست جدید از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برخوردار بوده و لبه‌های سمت چپ و راست آن همانند مدل نسل قبلی دارای انحنا خواهند بود.

همچنین شیائومی 12 گواهینامه شارژ سریع 67 واتی را دریافت نموده است. بعلاوه انرژی مورد نیاز هندست احتمالا توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. از سوی دیگر شیائومی 12 پرو احتمالا به‌همراه یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 100 واتی روانه بازار خواهد شد.

شیائومی 12 از جدیدترین پلتفرم پرچم‌دار شرکت کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد کرد. قیمت‌گذاری این اسمارت‌فون کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این‌حال بی‌تردید طی روزهای آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار آینده شیائومی منتشر خواهد شد.

نوشته شیائومی به دنبال تولید نمایشگرهای اختصاصی با کیفیت بالاست اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.