شیائومی ۱۲ لایت طی روز ۲۴ تیر ماه در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد

شیائومی اخیرا از تصمیم خود جهت معرفی اسمارت‌فون شیائومی 12 لایت برای بازارهای جهانی خبر داده بود. اما پیش از صدور هرگونه اعلامیه رسمی از جانب کمپانی چینی، یک منبع اطلاعاتی به زمان عرضه این محصول و گجت دیگری که به‌طور همزمان با آن معرفی خواهد شد؛ اشاره نموده است.

این خبر توسط فردی با نام Paras Guglani منتشر شده است. وی اطلاعات خود را در توئیتر به اشتراک گذاشته و بر این اساس ادعا می‌کند که اسمارت‌فون شیائومی 12 لایت و دستبند می باند 7 طی روز 13 جولای (22 تیر ماه) در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

به عبارت دیگر اسمارت‌فون جدید در سری پرچم‌دار شیائومی 12 و آخرین دستبند هوشمند تولید شده توسط غول فناوری چینی طی چند روز آینده برای بازارهای جهانی معرفی خواهند شد. همچنین این توئیت، تصویری را با مخاطبان به اشتراک گذاشته و زمان دقیق برگزاری رویداد عرضه را اعلام نموده است.

اگرچه بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته مشخص بود که شیائومی 12 لایت به‌زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد؛ اما شخص افشاگر ادعا می‌کند که دستبند هوشمند جدید کمپانی نیز در همان تاریخ روانه بازارهای بین‌المللی خواهد شد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی می باند 7 برای نخستین بار با قیمت‌‌گذاری 279 یوان (تقریبا 42 دلار آمریکا) در بازار چین عرضه شد

در رابطه با شیائومی 12 لایت نیز بایستی خاطرنشان کرد که این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر 6.55 اینچی اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی است. بعلاوه توان پردازشی این هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 778G کوالکام تامین شده و باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی مورد استفاده در آن از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 12 لایت

تراشه مورد استفاده در این گجت در کنار 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت خواهد کرد. این دستگاه رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا نموده و مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی روی پنل پشتی است. دوربین سلفی گوشی نیز از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

از سوی دیگر شیائومی می باند 7 مجهز به یک پنل 1.62 اینچی آمولد و باتری 235 میلی‌آمپرساعتی است. NFC، تراشه GPS داخلی، بهره‌مندی از بیش از 100 حالت ورزشی، واچ فیس‌های متنوع و مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر سایر ویژگی‌های این دستبند هوشمند را تشکیل می‌دهند.

نوشته شیائومی 12 لایت طی روز 24 تیر ماه در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.