طراحی جدیدترین پتنت تاشو شرکت مایکروسافت می‌تواند مربوط به سرفیس‌فون باشد

اخیرا مایکروسافت اعلام کرد که دیگر هیچ محصول سخت‌افزاری مبتنی بر ویندوز موبایل ۱۰ را عرضه نخواهد کرد. به‌روزرسانی این سیستم‌عامل نیز متوقف شده و براساس اظهارات شرکت، به‌روزرسانی‌های بعدی تنها شامل رفع ایرادات و بهبودهای امنیتی است. ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی گفته بود در صورتی‌که دستگاه همراه جدیدی در آینده عرضه شود، این محصول با آن‌چه که تا به امروز مشاهده شده، کاملا متفاوت خواهد بود. افراد بسیاری وجود دارند که امید خود به وجود سرفیس‌فون را از دست نداده‌اند و ممکن است آن‌ها تصور درستی داشته باشند.

به‌تازگی پتنتی در دفتر اختراعات و نشان‌های تجاری ایالات متحده موسوم به USPTO ظاهر شده که گجتی دوگانه در قالب یک دستگاه با یک لولای خود تنظیم‌شونده را نشان می‌دهد. در توصیفات این پتنت با “یک جفت لولای خود تنظیم‌شونده گردان که چرخش ایمن انتهای لولای قسمت‌های اول و دوم را حول محور اول بخش اول و محور دوم مربوط به بخش دوم را ممکن می‌کند؛ به‌طوری‌که میزان چرخش حول محور اول به اندازه چرخش حول محور دوم خواهد بود.” مواجه می‌شویم.

سرفیس‌فون شایعه شده مایکروسافت، شامل دو نمایشگر است که می‌توانند به یک نمایشگر تبدیل شوند و همچنین امکان استفاده از آن با یک صفحه‌کلید فیزیکی نیز وجود دارد.

از آن‌جایی‌که مایکروسافت با ویندوز موبایل ۱۰ خداحافظی کرده است، لذا این دستگاه احتمالا مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مبتنی بر ARM و یک چیپست پرچم‌دار اسنپدراگون از کمپانی کوالکام خواهد بود. براساس شایعات، سرفیس‌فون مایکروسافت در واقع اندرومدا (Andromeda) نام دارد و شایان به ذکر بوده که این اولین پتنتی نیست که به‌صورت آنلاین ظاهر شده است.

اخیرا پتنت دیگری، نمونه‌ای اولیه از یک دوربین منفرد را به نمایش می‌گذاشت که حتی در زمانی‌که نمایشگر یک دستگاه موبایل در وضعیت تاشوندگی قرار دارد نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌بر این، اخیرا یک خبرچین، اپلیکیشنی با نام Journal on Windows Whiteboard را پیدا کرده که به وجود ۲ صفحه برای تولیدکنندگان محتوا، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست اشاره می‌کند. با این‌حال هنوز هیچ اعلامیه رسمی از سوی کمپانی مایکروسافت پیرامون دستگاه سرفیس‌فون وجود ندارد.

نوشته طراحی جدیدترین پتنت تاشو شرکت مایکروسافت می‌تواند مربوط به سرفیس‌فون باشد اولین بار در پدیدار شد.