طراحی جدید مایکروسافت از دسکتاپ و کلیپ‌بورد در ویندوز ۱۱

ویندوز همیشه یک سیستم عامل قابل، در بحث سفارشی‌سازی کردن آن است و اکنون مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای به‌روز‌رسانی این تنظیمات در ویندوز 11 با پشتیبانی از ویژگی‌های جدید از جمله Windows Spotlight دسکتاپ، تم‌های جدید برای کلیپ‌بورد و منوی ایموجی‌هاست.

برای کسانی که با Windows Spotlight آشنایی ندارند، باید گفت Spotlight از سال 2015 بخشی از ویندوز بوده است و باید گفت Spotlight تصاویری را با وضوح بالا، شبیه به تصاویر پس‌زمینه روزانه که در موتور جستجوی Bing ظاهر می‌شوند، به شما پیشنهاد می‌دهد تا در صفحه قفل یا صفحه ورود از آنها استفاده کنید و صد البته که صفحه‌ شما را از نظر بصری بسیار زیباتر می‌کند.

Spotlight توسط Bing ارائه می‌شود و این تصاویر کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توان از آنها در دسکتاپ نیز استفاده کرد. خوشبختانه، مایکروسافت به بازخوردها گوش داده و شما می‌توانید از تصاویر Spotlight خود به عنوان پس‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید که مایکروسافت از ورژن Windows 11 22H2 شروع به پشتیبانی از آن خواهد کرد.

در آخرین بروزرسانی ویندوز 11 (Build 22518) که تنها برای اینسایدر در دسترس است، تنها با یک راست کلیک و انتخاب Personalization، می‌توانید از منوی کشویی مجموعه Spotlight را انتخاب کنید تا شاهد یک پس‌زمینه الهام بخش و زیبا در دسکتاپ خود باشید؛ همچنین متوجه یک نماد جدید Spotlight خواهید شد که به سمت راست بالای صفحه پین ​​می‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پس‌زمینه می‌توانید روی نماد Spotlight کلیک کنید.

مجموعه Spotlight ممکن است شامل حداکثر پنج عکس پس‌زمینه باشد و دسکتاپ می‌تواند به طور رندوم از بین این 5 عکس یکی را برگزیده و با گذشت مدت زمانی مشخص عکس بعدی را اعمال کند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش تنظیمات جدید در ویندوز 11 بیلد 22518 در Dev Channe است. برای کاربران خارج از برنامه بتا، احتمالا تنظیمات شخصی سازی به‌روز شده را در نیمه دوم سال 2022 دریافت خواهند کرد.


تم‌های جدید برای کلیپ بورد و پنل ایموجی ویندوز

علاوه بر این، مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی تنظیمات شخصی‌سازی جدید برای ورودی‌های متن شما، مانند کلیپ‌بورد ویندوز و پنل ایموجی است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید از ۱۳ تم صفحه کلید موجود برای پنل ایموجی و تایپ صوتی یکی را برگزیده و استفاده کنید. گزینه‌های تم جدید را با عنوان «ورودی متن» در بخش شخصی‌سازی پیدا خواهید کرد.

نوشته طراحی جدید مایکروسافت از دسکتاپ و کلیپ‌بورد در ویندوز 11 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.