عضویت در کانال های تلگرامی ؛ هر ایرانی ۱۸ کانال!

عضویت در کانال های تلگرامی ؛ هر ایرانی 18 کانال!

عضویت در کانال‌های تلگرامی مختلف به یک بحث داغ تبدیل شده تا جایی که به گفته مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی، کانال‌های عمومی تلگرام به زبان فارسی حدود ۵۵۵ هزار هستند و مطالب منتشر شده در آنها نیز مرز ۱ میلیارد را گذرانده و به ۱.۱ میلیارد رسیده است.

به گفته وی، کل صفحات سایت‌های فارسی از ابتدا تاکنون ۱.۲ میلیارد بوده ولی تلگرام از سال ۱۳۹۴ تاکنون در کانال‌های عمومی خود ۱.۱ میلیارد مطلب را منتشر نموده است. از نظر وی این میزان انتشار مطلب نشان از یک رکورد جدید دارد.

به گفته اسدپور، انتشار روزانه مطالب در تلگرام ۲ تا ۳ میلیون است و در این صورت تا آخر مهرماه از رکورد سایت‌ها نیز پیشی خواهد گرفت. شاید عضویت در کانال‌های تلگرامی و دنبال کردن مطالب کانال‌ها راحت از خواندن مطالب سایت‌ها باشد.

وی در این خصوص ادامه داد که از بین ۵۵۵ هزار کانال موجود حدود ۲۰ هزار عدد از آنها حداقل ۵ هزار عضو دارند و مطالبی که این کانال‌ها منتشر می‌کنند ۸۸ درصد آنها تولیدی و جدید است و ۱۲ درصد آنها به صورت بازنشر است. وی اشاره نمود که مطالب تولیدی هم تاحدودی کپی مطالب سایر کانال‌هاست.

همچنین به گفته اسدپور ۷۲۰ میلیون اکانت تلگرامی وجود دارد که از این میان ۴۰ میلیون مربوط به کاربران ایرانی است. بنابراین به گفته وی به طور متوسط هر کاربر ایرانی در ۱۸ کانال تلگرامی عضو است.

به گفته وی در یک ماه اخیر ۷۰ درصد از کانال‌ها فعالیت داشته‌اند و مطالب منتشر شده توسط این کانال‌ها نیز ۱۱۲۵ بازدید داشته‌اند و در اینجا می‌توان سهم هر کاربر ایرانی را ۳۰ هزار مطلب دانست.

اسدپور همچنین اظهار نمود که اگر برای خواندن هر مطلب از یک کانال ۱ دقیقه زمان لازم باشد، عضویت در کانال‌های تلگرامی سرانه مطالعه را به میزان ۵۰۰ ساعت افزایش داده‌اند.

.

منبع: tasnimnews

مطلب عضویت در کانال های تلگرامی ؛ هر ایرانی ۱۸ کانال! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.