فیلترینگ اینترنت برای اساتید دانشگاهی برداشته می‌شود

طبق گفته جواد حسینی‌کیا، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای، قرار است از این پس فیلترینگ برای اساتید دانشگاه برداشته شود.

حسینی‌کیا، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اعلام کرد که طبق تدابیر اندیشیده شده، از این پس فیلترینگ اینترنت برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برداشته می‌شود.

طبق توضیحات جواد حسینی‌کیا، این طرح در دو مرحله انجام خواهد شد، در مرحله اول فیلترینگ اینترنت برای اساتید دانشگاه و هیات علمی برخی از دانشگاه‌های خاص به صورت موقت برداشته خواهد شد، در مرحله دوم اینترنت بدون فیلتر در داخل دانشگاه‌ها در دسترس تمامی استاید و اعضای هیات علمی در دسترس خواهد بود.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در خصوص اینترنت بدون فیلتر در ایران گفت: می‌خواهیم به سمتی حرکت کنیم که اینترنت بدون فیلتر توسعه پیدا کند و در نهایت تنها یک سری سایت‌های خاص که منجر به گسترش فساد می‌شوند، فیلتر خواهند ماند.

وی توضیح داد: نگاه ما این است که فیلترینگ برداشته شود اما باید شرایط امنی را ایجاد کنیم که گرگ‌ها جولان ندهند، پلتفرم‌های امروزی مانند تلگرام در دست همین گرگ‌ها است.

حسینی‌کیا اشاره کرد که تا زمان اجرایی شدن طرح صیانت کمیته تعیین مصادق مجرمانه یارانه‌ای نقش کلیدی در کشور ایفا خواهد کرد.

نوشته فیلترینگ اینترنت برای اساتید دانشگاهی برداشته می‌شود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.