قابلیت بی‌صدا کردن وب‌سایت‌ها به گوگل کروم اضافه می‌شود

در دنیای اینترنت امکان رخداد اتفاقات مختلف همواره وجود دارد اما شاید تعداد کمی از آن‌ها را بتوان بدتر از اجرای خودکار ویدیو و موزیک در برخی از وب‌سایت‌ها دانست. از همین رو تیم توسعه گوگل کروم در تلاش است تا برای رفع این مشکل راهکاری پیش روی کاربران قرار دهد.

به گفته فرانسیس بوفورت، تیم توسعه کروم در تلاش است تا در نسخه بعدی این مرورگر قابلیت بلاک کردن اجرای خودکار موسیقی و به‌طور کلی هر گونه صدا را براساس دامنه وب‌سایت، در اختیار کاربران خود قرار دهد. در نسخه اولیه، گزینه Sound از طریق پاپ‌آپ اطلاعات صفحه که از طریق کلیک روی سمت چپ نوار آدرس مرورگر کروم در دسترس است، قرار دارد. البته هم‌اکنون در این پنجره گزینه‌های دیگری نظیر FLash، JavaScript و چندین گزینه دیگر را نیز مشاهده می‌کنید.

گوگل کروم

پس از فعال کردن قابلیت جلوگیری از پخش خودکار صدا در یک سایت خاص، تا زمانی‌که این ویژگی را غیرفعال نکنید، اجرای خودکار صدا در سایت مربوطه متوقف خواهد ماند. این ویژگی برای وب‌سایت‌هایی که به‌صورت خودکار اقدام به پخش ویدیو می‌کنند تا حدودی ضروری به‌نظر می‌رسد. گفتنی است در صورت تمایل به استفاده از این ویژگی هم‌اکنون می‌توانید با دریافت نسخه Canary کروم دسکتاپ و فعال کردن این قابلیت از آن بهره‌مند گردید.

نوشته قابلیت بی‌صدا کردن وب‌سایت‌ها به گوگل کروم اضافه می‌شود اولین بار در پدیدار شد.