قابلیت تماس صوتی و تصویری اینستاگرام به‌زودی عرضه می‌شود

در ماه ژانویه خبر‌هایی در مورد شبکه اجتماعی تصویر‌ بنیان اینستاگرام منتشر شد که آن‌ها به دنبال گسترش امکانات خود با افزودن امکان تماس‌های صوتی و تصویری هستند و کشف فایل‌های جدید در داخل آخرین نسخه اپلیکیشن‌های اینستاگرام و دایرکت اینستاگرام اندروید (Instagram Direct Android) این گمان را تقویت کرد که احتمالا به زودی در دسترس قرار خواهند گرفت.

بررسی و آنالیز فایل APK موجود در آخرین نسخه نرم‌افزار نشان می‌دهد که انواع فایل‌های تصویری با اشاره به قابلیت‌های صوتی و تصویری در آن قرار داده شده است. از جمله این موارد می‌توان به فایل‌های call.png ،video_call.png و action_call.png اشاره کرد. این موارد نشان می‌دهد که از همین حالا نیز اپلیکیشن اینستاگرام این قابلیت‌ها را در دل خود مخفی کرده است و حتی پیش از انتشار رسمی نیز توانایی انجام آن را دارد. پس باید امیدوار باشیم که سیستم پیام‌رسان اینستاگرام به زودی به این قابلیت‌ها مجهز شود و کاربران شاهد ارایه خدمات تماس صوتی و تصویری نیز باشند.

احتمالا این حرکت، یکی دیگر از تلاش‌های اینستاگرام برای تقویت زراد‌خانه ابزار‌های اجتماعی خود به منظور رقابت با اسنپ‌چت و از میدان به درکردن آن است که از حدود سه سال پیش قابلیت تماس ویدیویی را در اختیار کاربرانش قرار داده بود.

نوشته قابلیت تماس صوتی و تصویری اینستاگرام به‌زودی عرضه می‌شود اولین بار در پدیدار شد.