قابلیت دستیار صوتی کورتانا در صفحه قفل شده دستگاه‌های اندرویدی بیشتر شد

دستیار صوتی کورتانا
دستیار صوتی کورتانا که نسبت به سایر رقیبان خود از توانایی بالایی برخوردار است، به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

از زمانی که دستیار صوتی کورتانا وارد دستگاه‌های اندرویدی شد، کاربران بی‌شمار آن درخواست ویژگی‌های بیشتری از مایکروسافت کرده‌اند. طبق گفته این کمپانی، در مبان تمامی درخواست‌ها و پیشنهادها، توانایی صحبت با کورتانا در صورت قفل بودن صفحه نمایش یکی از پر طرفدارترین خواسته‌های کاربران در این مدت بوده است.

بعد از اضافه کردن توانایی استفاده و صحبت با کورتانا در حالت قفل صفحه نمایش در اوایل ماه جاری که کاربران با کشیدن انگشت خود روی قفل و بدون باز کردن آن می‌توانند از کورتانا استفاده کنند، مایکروسافت اعلام کرد که از این پس کورتانا را می‌توانند در قسمت بالای صفحه قفل خود نیز داشته باشند.

کاربران کورتانا اکنون می‌توانند جواب سؤال‌های مختلف، تنظیم زنگ هشدار و کارهای دیگر را به وسیله کورتانا و بدون باز کردن قفل دستگاه اندرویدی خود انجام دهند. به روزرسانی های جدید کورتانا به هدف آگاهی بیشتر کاربران از اتفاقات روزمره خود، منتشر شده است.

برای مثال، دسترسی به تمام لیست‌هایی که در دستیار صوتی کورتانا استفاده می‌کنید، آسان‌تر شده است. شما می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید، به آن‌ها اضافه یا چیزی را در آن‌ها سریع‌تر از قبل، ویرایش کنید.

در همین حین مایکروسافت اعلام کرد که این برنامه را برای آی او اس ها (iOS) و اندرویدی‌های سراسر استرالیا در دسترس قرار می‌دهد تا کاربران از این افزایش توانایی کورتانا مخصوص ویندوز ۱۰ بر روی هر تلفن هوشمندی که از آن استفاده می‌کنند، بهره مند شوند.

البته توجه داشته باشید که این ویژگی‌های اعلام شده، در حال حاضر فقط در بازارهای انتخابی مخصوص کاربران کورتانا منتشر شده است، بایستی منتظر ماند و دید که چه زمانی سایر افراد قادر به استفاده از این قابلیت جدید خواهند بود.

.

منبع: PhoneArena

نوشته قابلیت دستیار صوتی کورتانا در صفحه قفل شده دستگاه‌های اندرویدی بیشتر شد اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.