قابلیت شارژ سریع در آیفون ۶ اس برای اپل دردسرساز شد

شرکت Somaltus LLC، علیه کمپانی اپل شکایت کرد؛ این بار موضوع شکایت استفاده از قابلیت شارژ سریع در آیفون 6 اس بوده است.

شرکت Somaltus LLC، علیه کمپانی اپل شکایت کرد؛ این بار موضوع شکایت استفاده از قابلیت شارژ سریع در آیفون ۶ اس بوده است.

این شرکت مدعی شد که تکنولوژی شارژ سریع که توسط کمپانی اپل فروخته می شود، در واقع نقض قانون ثبت اختراعی است که در سال ۲۰۱۰ توسط Somaltus به ثبت رسیده است. در سیستم شارژ سریع، زمانیکه ظرفیت باتری از ۸۰ درصد کمتر شود، سرعت شارژ افزایش می یابد؛ و در صورتیکه ظرفیت باتری به بالاتر از این سطح برسد، شارژر سرعت شارژ را کاهش می دهد.

شرکت Somaltus مدعی شده که قابلیت شارژ سریع کمپانی اپل، تخطی از قانون ایالات متحده و پتنتی است که با نام “سیستم خدمات باتری ترکیب شده” شناخته می شود. این شرکت به دنبال دریافت خسارت و یا ادامه ی حق امتیاز مشترک است. قابلیت شارژ سریع ، موضوع شکایت Somaltus از شرکت های دیگر نیز بوده است؛ شرکت های دیگری همچون ایسوس، لنوو، سامسونگ، سونی و توشیبا نیز با این مشکل مواجه شده اند.

در متن شکایت نامه ی Somaltus آمده است که: “متهم، بدون هیچگونه محدودیت، دستگاه آیفون ۶ اس را می فروشد، پیشنهاد فروش را ارائه می دهد و یا اینکه از دستگاه های مجهز به سیستم استفاده می کند؛ برای مثال، هر دستگاه مشابهی که حداقل یکی از ۳۸۶ پتنت را نقض کرده است. این محصول از یک سیستم خدمات باتری که از یک پردازنده تشکیل شده، برخوردار شده است. این پردازنده برای دریافت سیگنال هایی تعبیه شده که توسط اتصال دهنده های موجود در باتری، ارسال می شوند.”

به نظر می رسد که این شاکی، یک بازی را در ذهن خود می پروراند، ایجاد فشار روی کمپانی های متهم و اجبار آنها به قبول دعوی. این نحوه ی عملکرد تا به حال در شرکت هایی همچون فورد و نیسان نیز جوابگو بوده است. هر دو کمپانی خودروساز تصمیم گرفتند که طرح دعوی را بپذیرند. (شکایت مشابه علیه این شرکت ها نیز مطرح شده بود) قبول دعوی برای Somaltus به این معنی است که شرکت بدون تشکیل دادگاه علنی، خسارت خود را دریافت خواهد کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته قابلیت شارژ سریع در آیفون ۶ اس برای اپل دردسرساز شد اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.