قالیباف: شورای کرونایی مجلس تصمیم به رای الکترونیکی گرفته است

ICTna.ir - رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بافق در مجلس گفت: طبق تصمیم ستاد کرونایی مجلس، رای‌گیری‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 
Qalibaf Majlis.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر محمدرضا صباغیان بافقی درباره رای‌گیری الکترونیکی، گفت: عجله در کار نیست و عجله‌ای در رای‌گیری انجام نشده است، وقتی پای سلامت در میان است مراجع معتبر باید نظر بدهند.
 
او افزود: در آیین‎نامه صراحت دارد که رای‌گیری در حقیقت به صورت ورقه‌ای و رای مخفی  صورت گیرد؛ برای شوراها هم در آئین‌نامه وجود دارد ولی در ماده 216 آئین‌نامه صراحتا گفته شده که در حقیقت باتوجه به شرایط کرونایی که در آن به سر می‌بریم در شوراها هم حجم زیادی رای‌گیری وجود دارد توزیع کردن همین رای‌ها و جمع کردن آنها و مشکلات بهداشتی که ایجاد می‌کند در ستاد کرونایی اینجا تصمیم گیری شد که رای‌گیری شوراها که الان مانده است به صورت الکترونیکی انجام دهیم.
 
رییس مجلس تاکید کرد: اگر شرایط کرونایی نبود حتما رای‌گیری با ورقه و مخفی انجام می‌شد ولی بحث شوراها و تعداد انتخاب‌ها باقی مانده و شورای کرونایی مجلس تصمیم گرفت که این رای‌ها را به صورت الکترونیکی براساس قانون 216 آیین‌نامه انجام دهیم.