قرارداد خرید شرکت Arm توسط Nvidia در هفته‌های آتی نهایی خواهد شد

Arm و Nvidia

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، با استناد به یک منبع ناشناس، مالکیت شرکت انگلیسی Arm از SoftBank به شرکت Nvidia منتقل خواهد شد. این شرکت طراحی تراشه‌های کامپیوتری را برعهده دارد. طبق گفته‌های افراد آگاه در داخل کمپانی، “مذاکرات پیشرفته‌ای” برای انتقال مالکیت در حال انجام بوده و این مذاکرات در هفته‌های آینده منجر به قرار نهایی خواهد شد.

شرکت ژاپنی SoftBank چهار سال پیش با مبلغ 32 میلیارد دلار مالکیت Arm را به دست آورد. اما تحلیلگران برآورد کرده‌اند که Nvidia برای خرید آن باید مبلغی بالغ بر 55 میلیارد دلار پرداخت کند.

البته، دستیابی به این توافق می‌تواند با موانع نظارتی مواجه شود. با این حال، Nvidia مشتری Arm بوده و سایر رقبا، مانند اپل، کوالکام، AMD و اینتل نیز باید به دنبال ضمانتی برای اعتماد دوباره به Arm باشند. زیرا این شرکت‌ها از طراحی‌های Arm استفاده می‌کنند و همین موضوع نظارت جدی‌تری از سوی سازمان‌های نظارتی را به دنبال خواهد داشت.

شرکت انگلیسی Arm طراحی تراشه‌ برای صنایع مهم از جمله، صنعت تلفن‌های هوشمند را برعهده دارد. به طوری که هر پردازنده مرکزی (CPU) از طراحی‌های این کمپانی بهره می‌برد. هم‌چنین، Arm در سایر بخش‌ها، مانند خودروهای هوشمند، دیتا سنترها و تجهیزات شبکه نیز فعالیت می‌کند. Nvidia نیز بزرگترین شرکت تولیدکننده تراشه‌های گرافیکی در جهان به شمار می‌رود که ارزش آن در بازار حدود 260 میلیارد دلار است.

نوشته قرارداد خرید شرکت Arm توسط Nvidia در هفته‌های آتی نهایی خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.