قیمت بیت‌کوین از مرز ۲۱ هزار دلار گذشت

قیمت بیت‌کوین

روز گذشته و هم‌زمان با آغاز کار بازار بورس وال‌ استریت، قیمت بیت‌کوین توانست از مقاومت سنگین و مهم ۲۱ هزاردلاری عبور نماید.

به نقل از داده به‌دست‌آمده از «تردینگ ویو» (TradingView) و خبرگزاری «کوین‌ تلگراف» (Cointelegraph)، روز گذشته قیمت این رمزارز پس از شکست مقاومت خود با مرز رشد ۲۱۲۶۲ دلاری مواجه شد.

بیت‌کوین در طول هفته گذشته برای حرکت به سمت سطوح با موانعی همراه بود؛ اما بر اساس آخرین داد‌ه‌های دفتر سفارش‌های معاملاتی صرافی بایننس، موقعیت‌های معاملاتی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در حال دگرگونی و صعودی شدن در بالای سطح ۲۱۵۰۰ دلاری است.

۴ نوامبر، اوج روزانه بهترین عملکرد بیت‌کوین ثبت شده از زمان ۱۳ سپتامبر است. پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتور که داده‌های سفارش معاملات را تهیه می‌کند، در گزارشی اشاره کرد که داده‌های منتشر شده پیرامون افزایش نرخ بیکاری در آمریکا، می‌تواند در افزایش قیمت‌های دارایی‌های ریسکی تأثیر بگذارد و باعث شود که فدرال رزرو نرخ بهره را دیگر افزایش ندهد: «نرخ بیکاری در آمریکا به ۳٫۷ درصد رسیده است که ۰٫۲ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. نهنگ‌های بیت‌کوین این افزایش نرخ را نشانه‌ای می‌دانند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است مؤثر ظاهر شود.»

این پلتفرم گزارش می‌دهد که داده‌های یک ماه باعث ایجاد روند نمی‌شود؛ اما درست یا غلط بودن این بازار به تمامی داده‌های مالی عکس‌العمل نشان می‌دهد.

 

بیت‌کوین بول (Bitcoin Bull) در حساب توییتر رسمی خود، در تحلیلی از بیت‌کوین به رفتار مثبت احتمالی آن اشاره کرد و گفت که به کف چرخه نزولی بسیار نزدیک شده‌ایم. او در ادامه توضیح داد که این حرکت صعودی تنها بازگشتی از یک افزونه صعودی بزرگ‌تر بوده است. قیمت بیت‌کوین هنوز به اوج خود نرسیده است اما می‌توان گفت که به کیف قیمتی مدنظرش رسیده است.

بازارهای کلان اعم از بیت‌کوین، روز گذشته عملکرد قابل‌توجه و قدرتمندی داشتند. یک ساعت پس از بازشدن بازارهای بورس، بازارهای کلان کریپتو نزدیک ۵۰۰ S&P با رشد ۲ درصدی و با افزایش ۱٫۷۵ درصدی شاخص نزدک مرکب (نزدک کامپوزیت) همراه شدند. در همین حال، شاخص دلار آمریکا نیز قدرت خود را از دست داد و از پشتیبانی ۱۱۳ به ۱۱۱ سقوط کرد.

مایکل ون دی پوپ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت معاملاتی Eight، در رابطه با این اتفاقات بیان کرد که شاخص دلار آمریکا در حال سقوط است و بازده اوراق بهادار نیز با کاهش ارزش روبرو شده است. در همین حال، بیت‌کوین از مقاومت ۲۱ هزاردلاری خود عبور کرده است. زمان افزایش صعودی تا سطح ۳۰ هزاردلاری در هفته‌های آتی فرا رسیده است.

نوشته قیمت بیت‌کوین از مرز ۲۱ هزار دلار گذشت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.