تصمیم عجیب ایلان ماسک برای توییتر که به افزایش اخبار جعلی کمک می‌کند!

توییتر آن دسته از کارمندان خود که در زمینه تعدیل محتوا و مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کردند را در مقیاسی گسترده اخراج نموده است. این خبر روز گذشته توسط کانال NBC و به نقل از کارمندان سابق توییتر اعلام شد.

به گفته طرفداران این کانال خبری، تعداد زیادی از کارمندان اخراج شده مشخصا اعضای تیم‌هایی هستند که بر رویه‌های حاکم بر توییتر نظارت نموده و مسئول حفاظت از سلامت کاربران، تعدیل محتوا و اطمینان از عملکرد طبیعی سایت هستند. 2 کارمند سابق توییتر و یکی از کارمندان فعلی این شرکت در گفتگو با خبرگزاری NBC اعلام کردند که اخراج نیروی کار در این بخش‌ها می‌تواند منجر به ایجاد آشوب در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا شود.

این تعدیل نیرو بر فعالیت تعداد زیادی از افرادی که در راستای جلوگیری از اشاعه محتوای ممنوعه در شبکه‌های اجتماعی از جمله سخنان نفرت‌برانگیز و تهدیدکننده امنیت کاربران تلاش می‌کردند؛ تاثیرگذار بوده است. بعلاوه تیم متصدیان رسانه اجتماعی که مانع از انتشار اطلاعات نادرست می‌شدند؛ از این پس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. در این میان یکی از منابع ضمن گفتگو با خبرگزاری CNBC خاطرنشان کرد که ایلان ماسک در نتیجه اخراج‌های گسترده کارمندان توییتر نهایتا یک شرکت بدون کارمند را در اختیار خواهد داشت.

پیش از این خبرگزاری CNN نیز گزارش داد که توییتر فرآیند اخراج کارکنان خود را آغاز کرده است. به گفته منابع این خبرگزاری تا صبح روز جمعه، کارمندان شاغل در بخش‌های بازاریابی، روابط عمومی، نظارت بر عملکرد سیستم‌های هوش مصنوعی، بررسی داده‌ها جهت سنجش اطمینان‌پذیری و چند بخش دیگر، اخطارهای اخراج را دریافت کرده‌اند. همچنین برخی گزارشات از تعدیل بیش از 50 درصدی کارمندان شاغل در دفتر هندی توییتر حکایت دارند.

بر اساس اعلام خبرگزاری CNN در حال حاضر مشخص نیست که توییتر چه نسبتی از کارمندان خود را تعدیل خواهد کرد. تعداد کارمندان این شرکت در مجموع تقریبا برابر با 7500 نفر است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ایلان ماسک پیش از خریداری توییتر بارها اعلام کرد که هزینه‌های این شبکه اجتماعی بیش از اندازه زیاد بوده و داده‌های مربوط به تعداد کاربران واقعی نیز با واقعیات عینی مطابقت ندارد. به بیان دقیق‌تر وی مدعی شد که تعداد زیادی از اکانت‌های موجود در این رسانه اجتماعی دارای ماهیت جعلی هستند.

ایلان ماسک پس از خریداری توییتر این شبکه اجتماعی را یک “ابر مرکز اطلاعات سایبرنتیک جمعی” اعلام کرد و تعداد کارمندان فعال در زمینه مقابله با انتشار اطلاعات جعلی را کاهش داد.

نوشته تصمیم عجیب ایلان ماسک برای توییتر که به افزایش اخبار جعلی کمک می‌کند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.