مالک سابق توییتر به دنبال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید

شبکه اجتماعی جدید دورسی

در این روزها خبرهای مربوط به توییتر در صدر اخبار فناوری جهان قرار دارند؛ از ورود ایلان ماسک با سینک دستشویی به شرکت و اخراج تعدادی زیادی از مدیران و کارکنان آن، تا بازگشت دوباره ترامپ به این شبکه اجتماعی و بررسی تاثیرات حضور ماسک بر روی ارزهای دیجیتال.

در این شرایط، این مطلب استثنائاً در مورد ایلان ماسک، به عنوان مالک فعلی توییتر نیست؛ بلکه در مورد جک دورسی مالک سابق توییتر است. با وجود آن که دورسی توییتر را فروخت، اما به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای ترک این بیزینس ندارد، چرا که براساس گزارش‌های جدید منتشر شده، دورسی در پی راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی با عنوان Bluesky Social است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این شبکه اجتماعی نداریم، اما می‌دانیم که Bluesky Social یک شبکه غیرمتمرکز خواهد بود. به واقع ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی قابلیت ترنسفر از دیگر شبکه‌های اجتماعی بر روی آن است. در ضمن وعده داده شده که در این شبکه اجتماعی با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توان بین پلت‌فرم‌های مختلف سوئیچ کرد.

اپلیکیشنی که به آن اشاره شد، در حال سپری کردن آزمایش‌های مختلف است و مدتی بعد به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته تاریخ دقیقی برای این کار اعلام نشده است. در حال حاضر توضیح این مسئله که اپلیکیشن جدید چگونه کار خواهد کرد، کمی دشوار است و باید تا زمان انتشار اخبار بیشتر از آن صبر کنیم.

دورسی اعلام کرده است که شبکه اجتماعی جدیدش رقیبی برای تمامی شبکه‌های اجتماعی است، هر چند اعلام نکرده که این رقابت بیشتر در چه زمینه‌ای خواهد بود.

شبکه اجتماعی جدید دورسی

نوشته مالک سابق توییتر به دنبال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.