مایکروسافت افزونه‌های تبلیغاتی Edge را غیرفعال می‌کند

مرکز توسعه مرورگر اینترنتی Edge مایکروسافت تایید کرد تغییرات بحث برانگیزی که هم اکنون در مرورگر اینترنتی کروم گوگل اعمال شده است و برخی افزونه‌های مسدودکننده آگهی‌های تبلیغاتی را حذف می‌کند را برای Edge هم عرضه خواهد کرد.
این تغییرات Manifest V3 نام دارد و به منظور بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی و با هدف محافظت از کاربران در مرورگرهای اینترنتی مبتنی بر موتور «کرومیوم» اعمال می‌شود تا مرورگرهای Edge مایکروسافت و کروم گوگل جلوی انتشار افزونه‌های مخرب را بگیرند. این اقدام از طریق تغییر در سیستم مجوزهای مربوط به webRequest API صورت می‌گیرد.
 
 
ولی اقدام مذکور همچنین می‌تواند به این معنی باشد که برای افزونه‌های نرم افزاری متمرکز بر حریم خصوصی نظیر مسدودکننده‌های تبلیغاتی که از سیستم webRequest API پیروی می‌کنند کار نکند. به همین دلیل قابلیت Manifest V3 تاکنون چندان محبوب نبوده است، ولی پس از آنکه گوگل با انتقاد طرفداران حریم شخصی برای تغییر قوانین خود مواجه شد، دیگر مرورگرهای اینترنتی مبتنی بر موتور «کرومیوم» نظیر Opera، Brave و Vivaldi اعلام کردند که از این تغییرات پیروی نمی‌کنند.
با این وجود مرکز توسعه مرورگر اینترنتی Edge مایکروسافت این هفته با انتشار بیانیه‌ای روی وبلاگ رسمی خود تایید کرد که این تغییرات به زودی روی مرورگر آنها اعمال می‌شود و در بیانیه مذکور بر این مسئله تاکید شد که افزونه‌های مخصوص مسدودکننده‌های آگهی‌های تبلیغاتی همچنان فعال هستند.