مایکروسافت به ساخت Xbox 360 پایان می‌دهد

 

xbox360بالاخره روزی که طرفداران Xbox انتظار آن را داشتند رسید، مایکروسافت تولید Xbox 360 را اندکی پس از ده سالگی آن متوقف می‌کند اما موجودی انبارها تا تمام‌شدن به فروش می‌رسد. مایکروسافت کماکان پشتیبانی از کاربران Xbox 360 را ادامه می‌دهد. کاربران قادر خواهند بود، که به Xbox Live و بازی‌های Xbox 360 دسترسی داشته باشند. همچنین پشتیبانی سخت‌افزاری نیز همچنان ادامه دارد.

فیل اسپنسر، رییس بخش Xbox می‌گوید:

Xbox 360 به بازتعریف بازی در مایکروسافت کمک کرد. من به کار و فداکاری که برای توسعه سخت‌افزار، سرویس‌ها و پورتفلیو بازی‌ها انجام شد، افتخار می‌کنم. من از همه طرفداران که علاقه و پشتیبانی خود را ادامه دادند، سپاسگذارم. در حالیکه تولید این کنسول بسیار عالی بود، واقعیت‌های کارخانه‌ای ساخت یک محصول 10 ساله ما را تحت فشار قرار داده است.

بنابر گفته‌های آقای اسپنسر، تا به حال 78 میلیارد ساعت بازی روی این کنسول انجام شده است و گیمرها، 27 میلیارد دستاورد داشته‌اند. بعلاوه، نزدیک به 25 میلیارد ساعت بر روی اپلیکیشن‌های این کنسول وقت صرف شده است. خاتمه ساخت این کنسول به این معنا نیست که فروش بازی‌های آن متوقف می‌شود و بیش از 4000 بازی آن کماکان فروخته می‌شود. کاربران Xbox One نیز می‌توانند به این بازی‌ها ادامه دهند.

Xbox 360 در 22 نوامبر سال گذشته، 10 ساله شد.

نوشته مایکروسافت به ساخت Xbox 360 پایان می‌دهد اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.