مایکروسافت در حال ساخت تراشه‌های سفارشی برای ارتش ایالات متحده است

ارتش ایالات متحده می‌خواهد از آخرین نوآوری‌های صنعت استفاده کند. شتاب دهنده فناوری امنیت ملی ایالات متحده (NSTXL)، مایکروسافت و کوالکام را برای ساخت تراشه‌های سفارشی برای ارتش ایالات متحده به عنوان بخشی از فاز دوم پروژه نمونه‌های اولیه میکروالکترونیک با اطمینان سریع (RAMP) انتخاب کرده است.

مایکروسافت توضیح می‌دهد که از نظر تاریخی الزامات امنیتی مرتبط با توسعه میکروالکترونیک برای ارتش، توانایی وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) را برای استفاده از آخرین نوآوری‌ها محدود کرده است.

با این حال، ‌ایده RAMP این است که “بهترین شیوه‌های تجاری را برای کمک به تسریع روند توسعه و ارائه طراحی و ساخت میکروالکترونیک پیشرفته و قابل اعتماد و ایمن به برنامه‌های کاربردی امنیت ملی و دفاعی به کار گیرد.”

در اوایل ماه آگوست، NSTXL قرارداد مشابهی را به عنوان بخشی از برنامه RAMP-Commercial (RAMP-C) با شرکت‌های سازنده تراشه اینتل و کوالکام منعقد کرده بود.


زنجیره تامین دفاعی

مایکروسافت توضیح می‌دهد که وزارت دفاع‌ امیدوار است از پروژه RAMP برای به کارگیری یک زنجیره تأمین میکروالکترونیک مقیاس‌پذیر استفاده کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که طراحی و ساخت الزامات امنیتی و انطباق آن را برآورده می‌کند.

مایکروسافت به عنوان بخشی از نقش خود در فاز دوم پروژه RAMP، چندین شریک میکروالکترونیک در پایگاه تجاری و صنعتی دفاعی، از جمله BAE Systems، Cadence Design Systems GlobalFoundries ،Siemens EDA ،Raytheon Intelligence and Space و دیگران را درگیر کرده است.

بدون به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد تراشه‌هایی که در این مرحله طراحی خواهند شد، مایکروسافت می‌گوید هدف از طراحی‌های جدید کمک به کاهش مصرف انرژی، بهبود عملکرد، کاهش اندازه فیزیکی و بهبود قابلیت اطمینان آن‌ها برای استفاده در سیستم‌های وزارت دفاع است.

همچنین مایکروسافت گفته است: «راه‌حل RAMP یک پلتفرم توسعه میکروالکترونیک پیشرفته برای برنامه‌های کاربردی حیاتی، با ابر هوش مصنوعی و اتوماسیون، امنیت و اطمینان قابل سنجش با قابلیت یادگیری ماشین فراهم می‌کند.» و اضافه کرد که میزبان این راه‌کار در نسخه Azure برای دولت خواهد بود.

نوشته مایکروسافت در حال ساخت تراشه‌های سفارشی برای ارتش ایالات متحده است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.