مایکروسافت در حال کار بر روی یک سرفیس است که در جیب‌تان جا می‌شود!

ms-surface-phone مایکروسافت در حال کار بر روی یک سرفیس است که در جیب‌تان جا می‌شود!

مایکروسافت پشت پرده در حال کار بر روی یک دستگاه سرفیس جدید با کدنام Andromeda است. بنا به اسناد درز کرده از داخل مایکروسافت، این سرفیس‌فون می‌تواند در جیب شما جا شود، اما این لزوما بدین معنا نیست که آن را جز گوشی‌های هوشمند دسته‌بندی کنیم.

قبلا گزارش شده بود که سرفیس‌فون جدید قادر خواهد بود از امکانات تلفنی پشتیبانی کند. اما این امر باعث نخواهد شد که این دستگاه را یک گوشی هوشمند بدانیم و در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا. چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون کوالکام در حال حاضر می‌توانند بر روی دستگاه‌های کامپیوتری بزرگ‌تر مانند لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌های ۲ در ۱ (۲in1) استفاده شوند و وضعیت کانکت دایمی آن‌ها به این معنی است که مودم LTE  جاسازی‌شده در آن‌ها، به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون هیچ مشکلی از طریق اینترنت تماس برقرار کنند.

مطابق اسناد داخلی لو رفته که توسط سایت The Verge منتشر شده است، انتظار می‌رود که اندرومدا یا سرفیس‌فون جدید شکاف عملکردی بین گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها را پر بکند. این یعنی این‌که دستگاه در عین حال که به اندازه یک گوشی هوشمند کامپکت شده و حداکثر جابه‌جایی را خواهد داشت، می‌تواند عملکردی مشابه نوت‌بوک‌ها داشته باشد.

اندرومدا هنوز زیر نظر مایکروسافت در حال توسعه است، بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک تغییراتی در سایز یا عملکرد آن داده شود. مایکروسافت پردازنده‌های ARM را تجربه کرده است و حالا تعجبی ندارد که کوالکام بخواهد با رونمایی از اسنپ‌دراگون ۱۰۰۰ که توان حرارتی ۱۲ واتی دارد از آن‌ها در اولترابوک‌ها استفاده کند. این چیپ‌ست طوری طراحی شده است که عملکرد بهتری نسبت به چیپ‌ست‌های مشابه داشته باشد.

شایعاتی مبنی بر امکان پشتیبانی این چیپ‌ست از رم تا ۱۶ گیگابایتی LPDDR4X وجود دارد که اگر این‌گونه باشد کاربران خواهند توانست تا کارهای مختلف خود را با کارایی بیشتر و عمر باتری فوق‌العاده‌ای انجام دهند. زمان پیش‌بینی شده برای رونمایی از اندرومدا احتمالا همین امسال است و از شرکای سخت‌افزاری شرکت نیز خواسته شده است که رویکرد مشابهی را در آینده دنبال کنند.

نوشته مایکروسافت در حال کار بر روی یک سرفیس است که در جیب‌تان جا می‌شود! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.