مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو با طراحی منحصر‌به‌فرد معرفی شد

همانطور که طرفدارارن مایکروسافت و سری لپ‌تاپ/تبلت‌های سرفیس انتظار داشتند، نسل جدید سرفیس بوک امشب معرفی شد. مایکروسافت در مراسم امشب خود نسل جدید سرفیس بوک‌ را با ترکیبی از سرفیس استودیو و با نام جدید سرفیس لپ‌تاپ استودیو معرفی کرد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو از نظر طراحی به ویژه در بخش لولا تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خودش کرده است و می‌توان گفت دیگر از لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر جدا شونده و قابل تبدیل به تبلت خبری نیست زیرا ما کاملا با یک محصول متفاوت و جدید طرف هستیم.

سرفیس بوک 3 حدود یک سال و نیم پیش معرفی شد و اصلی‌ترین ویژگی آن قابلیت جدا شدن نمایشگر از بنده لپ‌تاپ بود، به این ترتیب که نمایشگر به عنوان یک تبلت جداگانه قابل استفاده بود. اما سرفیس لپ‌تاپ استودیو در حالی که تنها یک لپ‌تاپ معمولی به نظر می‌رسد به دلیل حالت خاص لولای خود به تبلت تبدیل می‌شود.

در واقع بزرگ‌ترین ویژگی سرفیس لپ‌تاپ استودیو طراحی خاص لولا‌های تاشو آن است. در این مدل یک پنل نسبتا پهن از پست به مانیتور متصل است، در زیر آن یک لولای تاشو وجود دارد که باعث می‌شود مانیتور مانند دیگر لپ‌تاپ‌ها به صورت کتابی به بدنه اصلی متصل شود، در عین حال مانیتور از جای خود جدا شده و با حرکت لولا بر روی کیبورد قرار می‌گیرد تا بدنه و مانیتور یکپارچه شده و به نوعی لپ‌تاپ سرفیس لپ‌تاپ استودیو به یک تبلت ضخیم و سنگین تبدیل شود.

زیر این لپ‌تاپ یک پنل شخیم وجود دارد که در واقع محل فن و خروج هوای گرم است اما نی لایه یک کاربرد دیگر نیز دارد، در قسمت جلوی این سرفیس لپ‌تاپ استودیو به فاصله چند سانتی‌متر فضایی خالی است که می‌توان قلم استایلوس را به صورت مگنتی در آن فضا قرار داد و البته قلم در هنگام اتصال به لپ‌تاپ به صورت وایرلس شارژ می‌شود.

این لپ‌تا از نمایشگر 15 اینچی بهره می‌برد و دارای 4 اسپیر قدرت مند بوده که به کمک فناوری dolby Atmos صدا را با کیفیت بسیار بالا پخش می‌کنند. در بالای این مانیتور یک دوربین 10 مگاپیکسلی دیده می‌شود که به گفته مدیران مایکروسافت، با اتصال به پردازنده گرافیکی و کمک هوش مصنوعی، وضعیت صورت و چهره را بهبود داده و سایه، رنگ، کنتراست و جزئیات صفحه را به نوعی تنظیم می‌کند که بهترین حالت چهره در تصویر مشخص باشد. این دوربین همچنین قابلیت تعقیب صورت را دارد و در صورت تکان خودن فرد، صورت او را دنبال خواهد کرد.

این مطلب در حال بروزرسانی است…

نوشته مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو با طراحی منحصر‌به‌فرد معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.