مایکروسافت سرفیس ۵ به پردازنده کیبی لیک اینتل مجهز خواهد بود!

مایکروسافت سرفیس ۵ به پردازنده کیبی لیک اینتل مجهز خواهد بود!

سرفیس پرو ۴ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده اینتل، از نظر بازدهی محصولی عالی به‌شمار می‌رود. اما این تبلت در ماه اکتبر سال پیش معرفی شده و همه انتظار دارند که مایکروسافت به نسخه جدید فکر کند. بنابر اخبار جدید، مایکروسافت نیز به همین فکر بوده و قصد دارد که رده تبلت‌های خود را آپدیت کند.

اولین تغییر در تبلت‌های سرفیس میزان حافظه داخلی بوده که به حداکثر ۵۱۲ گیگابایت افزایش می‌یابد. از نظر عملکرد، سرفیس ۵ به پردازنده کیبی لیک مجهز خواهد بود که مصرف باتری بهتر و قدرت بیشتر را به ارمغان می‌آورد. سرفیس ۵ برای اینکه بتواند از آخرین تجهیزان جانبی استفاده کند، به پورت‌های یو‌اس‌بی Type-C و تاندربولت ۳ مجهز خواهد بود. قلم هوشمند سرفیس پن نیز آپدیت شده و قابلیت شارژ وایرلس خواهد داشت که البته داک شارژ را نیز خود مایکروسافت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با پیشرفت تکنولوژی، ویدئوهای ۴K روزبروز فراگیرتر می‌شوند و مایکروسافت نیز احتمالا سرفیس ۵ را به نمایشگر ۴K مجهز خواهد کرد، اما هنوز خبر قطعی در این زمینه وجود ندارد.

به‌جاست که مایکروسافت از حسگر اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر نیز استفاده کند. سرفیس پرو ۵ در بهار سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

نوشته مایکروسافت سرفیس ۵ به پردازنده کیبی لیک اینتل مجهز خواهد بود! اولین بار در پدیدار شد.