مایکروسافت شایعه متوقف کردن تولید محصولات سرفیس خود را بی‌اساس خواند

چندی پیش یکی از مدیران مایکروسافت عنوان کرد که دیگر تولید محصولات سخت افزاری مبتنی بر ویندوز 10، در کانون توجه مدیران این شرکت نیست. مسئله‌ای که با توجه به شواهد موجود، حدس آن چندان هم سخت نبود چراکه چند وقتی است مایکروسافت و حتی شرکای این کمپانی نیز محصولی سخت افزاری مبتنی بر ویندوز 10 را روانه بازار نکرده‌اند.

چنین شرایطی منجر به شکل‌گیری پیش‌بینی‌ها و شایعاتی در خصوص تصمیم احتمالی این شرکت برای پایان دادن به خط تولید محصولات سرفیس شد. اما مایکروسافت چنین عقیده‌ای ندارد و این پیش‌بینی‌ها و شایعات را بی‌اساس می‌خواند.

چندی پیش در خبرها آمده بود که مایکروسافت احتمالا در سال 2019 به کسب‌وکار محصولات سخت افزاری سری سرفیس خود پایان خواهد داد. این شایعه با این ادعا مطرح شد که این کسب‌وکار سودآوری چندانی برای مایکروسافت نداشته و از آن‌جایی‌که این شرکت نمی‌تواند این بخش را به روند سوددهی بازگرداند، قصد پایان دادن به این کسب‌‌وکار را دارد.

محصولات سرفیس

پانوس پانای، رئیس بخش محصولات سرفیس مایکروسافت با اشاره به این شایعات عنوان کرد که مایکروسافت به هیچ عنوان قصد کنار گذاشتن کسب‌وکار محصولات سخت افزاری سرفیس خود را ندارد. وی در گفت‌وگو با وب‌سایت Business Insider خاطرنشان کرد که “مایکروسافت تصمیمی ‌برای خروج از این کسب‌وکار ندارد”. وی در ادامه افزود که این شرکت چند سالی است که در این حوزه فعالیت دارد و قرار نیست که اتفاقی برای محصولات سری سرفیس بیفتد. پانای پیش‌بینی‌ منتشر شده را “شایعه بی‌اساس هفته” خواند.

وی همچنین افزود که برای مایکروسافت، کسب‌وکار سرفیس چیزی فراتر از فروش محصولات سخت افزاری است. تغییراتی که مایکروسافت در طی سال‌های اخیر در محصولات سری سرفیس خود اعمال کرده، منجر به بروز تغییراتی مشابه در بازار پی‌سی‌ها شده است. بنابراین، مایکروسافت نگاهی بلندمدت را به این کسب‌وکار دارد و قرار نیست که با بروز چند مشکل گذرا، فعالیت خود را در این حوزه متوقف کند.

نوشته مایکروسافت شایعه متوقف کردن تولید محصولات سرفیس خود را بی‌اساس خواند اولین بار در پدیدار شد.