مایکروسافت قصد دارد از طریق ویژگی Game Mode کارایی اجرای بازی‌ها روی ویندوز ۱۰ را افزایش دهد

مایکروسافت قصد دارد از طریق ویژگی Game Mode کارایی اجرای بازی‌ها روی ویندوز ۱۰ را افزایش دهد

مایکروسافت به طور رسمی درحال آزمایش ویژگی Game Mode در ویندوز ۱۰ است. اگرچه این ویژگی اولین بار در بیلد توسعه‌دهندگاه ماه دسامبر از سوی کاربران گزارش شده بود، اما بیلد آزمایشی اخیر ویندوز 10 (15007) شامل ویژگی Game Mode برای اپلیکیشن Xbox است.

وبسایت MSPoweruser با نشان دادن چندین اسکرین‌شات، نحوه فعال کردن این ویژگی را گزارش داده است. مایکروسافت نیز این ویژگی را از طریق اشتراک گذاری پستی در وبلاگ Xbox به اطلاع عموم رسانده است. به گفته مایکروسافت این ویژگی باعث می‌شود تا ویندوز در هنگام اجرای بازی، بالاترین اولویت را به آن بازی اختصاص داده تا از این طریق باعث افزایش کارایی در اجرای آن گردد. اگرچه هنوز مشخص نیست که این ویژگی دقیقا به چه ترتیب موجب این افزایش کارایی می‌شود اما احتمالا این عمل از طریق متوقف کردن فرایندهای سیستمی و برنامه‌های دیگر سعی می‌کند تا CPU ،GPU و RAM را در اختیار بازی در حال اجرا قرار دهد.

مایکروسافت همچنین درحال آزمایش ویژگی game broadcasting برای اپلیکشین Xbox است. این ویژگی به لطف طراحی نرم‌افزار Beam معرفی خواهد شد. اگرچه این ویژگی در حال حاضر قابل استفاده نیست اما کاربران ویندوز ۱۰ در آینده به راحتی می‌توانند از طریق اپلیکیشین Xbox بازی‌هایشان را به صورت استریم برروی سرویس Beam قرار دهند. این ویژگی با بروزرسانی ماه آوریل ویندوز ۱۰ در دسترس خواهد بود.

نوشته مایکروسافت قصد دارد از طریق ویژگی Game Mode کارایی اجرای بازی‌ها روی ویندوز ۱۰ را افزایش دهد اولین بار در پدیدار شد.