مایکروسافت: پشت به ویندوز، رو به سوی ابر

همکاران سیستم – سال هاست که ویندوز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصول مایکروسافت شناخته می‌شود و مدیران این شرکت نیز برای افزایش محبوبیت و تعداد کاربران این سیستم عامل تلاش‌های زیادی از خود نشان داده‌اند، اما به نظر می‌رسد اکنون اهمیت ویندوز برای مایکروسافت بسیار کمتر از گذشته است و این شرکت آمریکایی به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه نرم‌افزارهای بهره‌وری سازمانی، هوش مصنوعی و مهمتر از همه رایانش ابری است.
 
به گزارش وب‌سایت CIO Today، در واقع ایجاد یک سری تغییرات سازمانی در مایکروسافت، آینده ویندوز را دگرگون خواهد کرد به طوری که حتی این سیستم عامل با آن سابقه و محبوبیتی که دارد نیز زیر چتر ابر قرار می‌گیرد.
 
بر اساس تغییرات مدیریتی در مایکروسافت، قرار است تری میرسون (Terry Myerson) قائم مقام اجرایی واحد ویندوز و یکی از مدیران قدیمی مایکروسافت که ۲۱ سابقه فعالیت در این شرکت را دارد، مایکروسافت را ترک کند.
 
همچنین قرار است دو گروه مهندسی جدید در مایکروسافت تاسیس شود که به دنبال آن، راجش جا (Rajesh Jha) مدیریت گروه موسوم به Experiences & Devices راعهده دار خواهد شد.
 
وی در حال حاضر مدیر بخش‌هایی از تیم آفیس است، اسکات گاثری (Scott Guthrie) مدیر ابر مایکروسافت که مدت‌هاست سکان هدایت برنامه‌های نوآورانه ابر این شرکت را در دست دارد، مدیریت گروه دوم را بر عهده خواهد گرفت، و جو بلفیوره (Joe Belfiore) کماکان در تیم اصلی ویندوز باقی می‌ماند.
 
بر اساس این گزارش، آمار و ارقام نیز از موفقیت آژور حکایت دارد. این پلتفرم ابری در سه ماهه دوم سال، ۹۸ درصد رشد داشته است. آفیس ۳۶۵ نیز رشد ۴۱ درصدی را شاهد بوده است ولی اینها در حالی است که شرایط ویندوز نامساعد بوده و رشد آن فقط ۲ درصد گزارش شده است. گفتنی است اخبار مربوط به تغییر در تیم‌های مدیریتی مایکروسافت به تقویت سهام این شرکت انجامید و ارزش هر سهم آن را با ۲.۱ درصد رشد به ۹۱.۲۷ دلار رساند.